[Terminologia] xyz rate

JOSEP LLADONOSA CAPELL jlladono a xtec.cat
dll oct 18 08:44:25 CEST 2010

Hola Toni,

Personalment trobo que homogeneïtzar no s'hi escau. Seria com fer que a
l'hora de parlar d'un cotxe, per exemple, evitéssim dir velocitat, consum, i
sempre parléssim en unitats (km/h , l als 100 km,...) ;-)

Tot i que TermCat contempla el "bit rate" com a taxa de bits (entesa com a
velocitat màxima!), també tenim els (bps). Pel que fa al "frame rate" es fa
servir molt la sigla FPS (frames per second), fotogrames per segon, i al
"sample rate" (bé, el "sampling rate") és "freqüència de mostratge", que es
mesura en Hz. Aquest darrer terme també es fa servir molt en l'electrònica.

Salutacions, Josep

El 17 d’octubre de 2010 1:06, Toni Hermoso Pulido
<toniher a softcatala.cat>ha escrit: