[Recursos] Guia d'estil - proposta de millora de la secció de documentació

Joan Montané joan a montane.cat
diu des 21 23:35:44 CET 2014

El dia 13 desembre de 2014, 10:04, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha
escrit:

> Ep gent,
>
> Respecte a la secció de com traduir documentació de programari:
>
> http://www.softcatala.org/wiki/Guia_d%27estil/Guia_2015/
> Aspectes_de_localitzaci%C3%B3#Localitzaci.C3.B3_de_documentaci.C3.B3
>
> Vull proposar els següents canvis:
>
> - Especificar clarament que la primera lletra de l'opció que es menciona
> ha d'anar en majúscula (veure [1])
> - Especificar millor l'exemple d'ús de formes verbals pels títols de la
> documentació.
>
> Un punt important és ser més clar en quina forma verbal recomanem pels
> [...]
La forma en imperatiu no veig com pot aparèixer en un títol de
documentació, directament la marcaria com a incorrecta.

Només un petit afegitó, el substantiu associat al verb "afegir" és
"afegiment", per tant hauríem de dir "Afegiment de gràfics a la galeria".
Sé que això pertany a terminologia, i que habitualment usem el substantiu
"adhesió" quan cal, potser tocaria usar "afegiment" per coherència amb el
verb.

Com vaig comentar dissabte, els substantius encaixen millor en els títols
de documentació, en canvi els infinitus encaixarien millor en els índex
d'ajuda. Això últim segurament és, segurament, per influència rebuda en
cercar ajuda en anglès i castellà.
Idealment hauríem de poder usar substantius en els títols de la
documentacio i infinitius a l'índex de l'ajuda. Però això és una
particularitat exclusiva nostra, i les eines no permeten aquestes
filigranes, per tant, sí, prefereixo usar els substantius en els títols de
l'ajuda i, si no hi ha opció, usar infinitius.

Joan Montané