[LibreOffice] "Bookmark": poti-poti!

Oriol Gordó i Casanovas oriol.gordo a gmail.com
dim gen 6 01:25:24 CET 2015

Mirant per pàgines dedicades a l'enquadernació, he vist que les cintes que
s'usen en enquadernacions d'alta qualitat per marcar pàgines, en diuen
"marcapàgines" o "senyalador". A més, quan ho he mirat en anglès en diuen
"ribbon bookmark". Ho he cercat al Diec i a l'Alcover-Moll i
"marcapàgines" no hi surt, i tampoc a la GEC. Malgrat això, penso que és
més per manca d'un recull exhaustiu del vocabulari especialitzat de molts
oficis que no pas per incorrecció dels termes. "Senyalador", en canvi, si
que surt a la GEC com a:

Símbol, sovint un bit, que es fa servir per a assenyalar la presència de
certs estats en una màquina o en un programa (l’acabament d’una
transferència de dades, la indicació que un bucle s’ha repetit ja les
vegades necessàries, etc).
Penso, per tant, que es podria usar "senyalador".

Oriol Gordó

El dilluns, 5 gener de 2015, Jordi Serratosa <jordis.lists a gmail.com
<javascript:_e(%7B%7D,'cvml','jordis.lists a gmail.com');>> va escriure: