[LibreOffice] LibreOffice en valencià

Pau Sellés i Garcia pau.selles a josoc.cat
dll set 16 23:14:20 CEST 2013

Al 16/09/13 23:03, En/na Joan Montané ha escrit:
> [...]
> (general) del mateix document.
>
> 3.- Si faig el mateix truc amb l'extensió de sinònims, i afegeixo el
> locale ca-ES-valencia al dictionariies.xcu, rutlla perfectament.
>
> 4.- ídem per al diccionari de separació de mots. Només cal afegir el
> ca-ES-valencia als locales declarats, i va tot bé.
>
> 5.- altres espectes de la llengua (noms dels mesos, dies, etc.)
> aparentment funcionen bé.
>
> Per tant, si no fem res, al novembre tindrem un preciós LibreOffice en
> valencià sense cap ajuda a l'escriptura (dicc. ortogràfic, separació
> de mots, tesaure ni corr. gramatical), :((((
Això és impensable. No només cal tenir una versió en valencià, sinó a
més, cal tenir una versió de les eines de correcció.

> [...]
> alfa i, sobretot, quan surtin les RC. Però si podem anar avançant
> feina i decidint coses, millor que millor.
>
> Crec que el que hauríem de fer és:
> 1.- Generar una nova versió del corrector ortogràfic AVL amb només el
> locale declarat ca-ES-valencia. Potser aprofitar per canviar-li el
> nom? No seguim al 100% els criteris de l'AVL, i un nom "neutre" tipus
> catalan-valencian.oxt, ca-valencia.oxt o valencian.oxt estaria bé,
> IMHO. Si, per a versions <4.2 es vol matenir el "truc" de canviar el
> corrector català, caldrà seguir generant una extensió (diferent) amb
Jo soc partidari de mantenir el nom de AVL encara que no seguim 100% els
criteris de l'AVL. És un avantatge fonament respecte a la competència de
color blau.

> 2.- Afegir aquesta nova versió del corrector ortogràfic al projecte
> LibreOffice, per a què, en instal·lar un LibreOffice en valencià, no
> calgui fer res més. Oferir correcció ortogràfica out-the-box és essencial.
+1

> [...]
> les opcions predeterminades. Nota: al LibreOffice també han desfet un
> nyap que tenien amb el Serbi (Llatí) i ara usa un codi que no és del
> tipsu xx-YY, per tant, potser ajudi amb el Languagetool.
>
> 5.- proves, proves i més proves.
>
> Segons el pla de versions del LibreOffice [2], la 4.2 sortirà a finals
> de novembre. Tenim temps, però hi ha moltes coses a tocar i provar. I
> tindrem les cadenes noves i l'ajuda a traduir!!!
>

> Bé... qualsevol comentari serà benvingut. Si contesteu a totes 3
> llistes, recordeu que heu d'estar-hi subscrits a totes 3, :)
Joan, si necessites cap cosa _*concreta*_ m'ho dius. Tinc tendència a la
dispersió ;)