[GNOME] [GIMP] Fitxer Filtre difumina

Konfrare Albert lakonfrariadelavila a gmail.com
dll jun 29 07:39:06 CEST 2015

Hola Eulàlia,

Et responc:

> En una cadena del fitxer Filtre-Difumina he trobat *Merge down*,
>
> Merge layers with
>
> De moment ho he traduït com a *fusiona cap avall*, si no és així ja m'ho
> direu.

Quan trobem a les cadenes coses com <guimenu> o <guimenuitem> significa que
es fa referència a elements del menú, i per tant, a cadenes ja traduïdes.
És molt important que en l'«Ajuda» cerquem aquestes cadenes a la interfície
del GIMP perquè si no no s'entendrà l'ajuda.
Suggeriments per cercar aquest tipus de cadenes:

   - Directament al GIMP
   - Memòries de traduccions:
   https://www.softcatala.org/recursos/memories.html
   - També pots cercar a la documentació del GIMP i jugar canviat d'anglès
   a català, algunes captures també et poden ajudar.

Tornant a la qüestió, al GIMP ho tenim traduït per:

«Fusiona amb la capa inferior»

Per tant jo ho deixaria així.

> Una altra cosa, en un dels filtres he vist que *Motion Blur* està traduït
> com a *Difumianció en moviment*, això ho comento per dues raons:
>
> - *Difuminació* no és correcte en català.
>
> - L'altre motiu és que *Blur*, normalment ho tenim traduït com a
> *Difuminat*.

Doncs això és important aclarir-ho perquè «difuminació» apareix unes
quantes vegades:
https://www.softcatala.org/recursos/web_search.py?source=&target=difuminaci%C3%B3&project=tots

Jo suggereixo, crear una pàgina al wiki amb una taula on posar-hi aquells
mots que pensem que cal canviar, i en una casella del costat l'estat del
consens.

Ho dic perquè ens serà més fàcil acumular aquesta informació i canviar-la
d'una vegada.

Gràcies!
--
*KONFRARE ALBERT*