[GNOME] Terminologia de l'Inkscape

Eulàlia Pagès i Morales eulaliapages a gmail.com
diu feb 15 21:25:35 CET 2015

Hola Jordi,

: ../src/ui/dialog/inkscape-preferences.cpp:1909
msgid "Latency _skew:"

skew -> Inclinació, també es podria traduir per ***biaix*, *esbiaixat
*Dependrà de l'efecte i el context.

#: ../src/ui/dialog/pixelartdialog.cpp:274
msgid "Preserve staircasing artifacts"

staircasing -> decalatge, staircasing vol direscala, però al marge
d'això penso que és més important veure quin efecte fa, penso que
*decalatge*és una bona traducció perquè traduir-ho per escala
comportaria confusió.

msgid "Trace bitmap"
msgstr "Vectoritza un mapa de bits" La paraula trace pot tenir diferents
traduccions depenen la funció que faci. He buscat al diccionari i un
dels significats que més s'ajustaria és *calcar*. Penso que en alguns
lloc calcar podria ser adient. I en algun altre lloc com Trace bitmap,
es podria traduir per *vectoritzar*.

msgid "Trace the drawing under the *tile*s"
msgstr "Traça el dibuix sota els clons" Compte que*tile, *vol dir
*teula*o *rajola*

Trace sembla usar-se en dos sentits: traçar i vectoritzar

- vectoritzar: -> quan dibuixem amb vectors una imatge ("Trace bitmap")
- traçar: quan parlem de traçar la imatge/dibuix

Jo entenc que vectoritzar és una especialització de traçar. Penso que
paga la pena fer la distinció malgrat introdueixi la complexitat
d'entendre molt bé el context. Llavors "Trace" es pot adaptar per
"Vectoritzar" o "Traçar" segons el context.

msgid "Suppress _speckles"
msgstr "_Suprimeix les motes"

speckles -> motes, També es podria traduir per *taques, **clapes,
**màcules, **si motes no et convenç.***
#: ../src/knotholder.cpp:170
msgid "Change handle"
msgstr "Canvia el punt de control"

Per algun motiu handle és traduït sovint per 'punt de control'. Jo
suggereixo canviar-ho per 'nansa'.
A mi *nansa* em sembla bé.

També estic anotant la nova terminologia, de moment ho faig al fitxer
del GIMP, a la columna del costat hi ha l'Inkscape.

Ja diràs què et sembla

Eulàlia

El 15/02/15 a les 15.36, Jordi Mas ha escrit: