[GNOME] Dubtes gnome-games, lights-off

Eulˆlia Pags Morales eulaliapages a gmail.com
dic gen 11 23:06:10 CET 2012

Hola Mireia,

Et dono la meva opinió.

1) Quin temps verbal s’ha d’utilitzar per donar instruccions en un joc:
forma impersonal, 2a persona del plural del present d’indicatiu o infinitiu?
Que jo sàpiga quan es donen ordres, a diferència del castellà,
s'utilitza l'imperatiu, /Tanqueu la finestra, feu doble clic, etc. /No
sé si és això al que et refereixes.

2) Cal seguir fil per randa totes les recomanacions de vocabulari del
“Recull de termes” de softcatala? Tinc dubtes amb els següents mots:
El que jo veig, és que el recull de termes de Softcatalà està molt
enfocat a la informàtica i al seu entorn. Si el que estàs traduint és un
joc, des del meu punt de vista el que més importa és que el text tingui
sentit, i les paraules s'han de traduir en els seu context. Si tu veus
que seguint fil per randa les instruccions del recull de Termes, la
paraula grinyola en el context del text, el millor que pots fer és
canviar-la i posar-ne una altra que s'ajusti al missatge que es vol donar.

*Skip,* en realitat vol dir *saltar*, però a vegades també s'utilitza en
el sentit de saltar-se alguna cosa, com seria /saltar-se una fila/, o en
el context /saltar-se una casella/... A mi em sona millor si es tradueix
com a /saltar/ i no /ometre/.

*board*també vol panell, el suro d'enganxar coses d'aquí ve storyboard,
en aquest cas es refereix al taulell de joc

*Tile,*vol dir rajola, teula, tessel·la (són les rajoletes que formen
els mosaics) i fitxa, està clar que es refereix a les fitxes.

*Definició de Tile.*
noun
a thin rectangular slab of baked clay, concrete, or other material, used
in overlapping rows for covering roofs.
• a thin square slab of glazed ceramic, cork, linoleum, or other
material for covering floors, walls, or other surfaces.
• a thin, flat piece used in Scrabble, mah-jongg, and certain other games.
• Mathematics a plane shape used in tiling.

*Toggle, *la veritat és que sona molt millor canviar que commutar,
commutar està més relacionat als commutadors que als jocs.

I pel que fa al tercer punt no tinc clar com ha d'anar.

eulàlia