[Corrector] Formes -ea en variant valenciana al nou corrector

Pau Sellés i Garcia pau.selles a josoc.cat
dic ago 7 16:39:25 CEST 2013

Al 07/08/13 13:47, En/na Jaume Ortolà i Font ha escrit:
> [...]
> altra. En canvi, en el corrector ortogràfic no hi ha solucions fàcils,
> a part d'anar amb molt de compte a l'hora d'afegir certes coses.
>
> Fa poc un usuari del corrector en Softvalencià plantejava una qüestió
> semblant. ¿Per què apareixen com a errors les formes vullc, vullga...
> (en comptes de vull, vulga...) que per a l'AVL són bones o fins i tot
> prioritàries? És la mateixa qüestió que la dels sufixos -ea i -iste.
> Per a l'AVL són vàlides i correctes. Per a les universitats
> valencianes, per a bona part del sector editorial, etc., són formes
Jaume, una cosa és el binomi adequat/inadequat i un altre ben distint és
correcte/incorrecte. No m'agrada, però la realitat és que "tarda" és una
paraula al diccionari de l'IEC de la mateixa manera que "vivenda" ho és
a l'AVL. Les dues són correctes, malauradament.

> [...]
>
> El pas següent podria ser afegir opcions de configuració que
> permeteren a l'usuari desactivar aquests avisos. Sobre això tinc dues
> observacions:
> 1) No és pràctic augmentar molt el nombre d'opcions de configuració.
> Caldria classificar tots aquests casos en tres o quatre opcions com a
> màxim. ¿Teniu idees de com fer-ho? No és gens fàcil, la casuística és
> inacabable. Hi ha totes les combinacions imaginables: acceptat o no
> per l'IEC, l'AVL, el DGLC, el DCVB, esadir.cat <http://esadir.cat>,
> Termcat, i altres diccionaris i llibres d'estil...
Plantege quatre opción: DIEC (amb totes les opcions del DIEC i les
Termcat); AVL; Softcatalà i Softvalencià.