[Android] Traducció cyanogenmod

Pau Iranzo paugnu a gmail.com
diu nov 7 08:44:22 CET 2010

Respecte a Google, he d'admetre que moltes coses no estan ben traduïdes,
molts cops posen el que els dóna la gana. Per exemple, quan s'entra al

Veiem, el Termcat recomana la forma «vós» quan la màquina s'adreça a
l'usuari, i aquest criteri és el que s'ha seguit des de Microsoft, Google,
Facebook, etc. i el que fem servir a SC. El problema de Google, pel que veig
i tenint en compte que les traduccions les fa alguna empresa externa, és que
la traducció té molts errors d'aquest tipus. Sembla que és més problema de
les persones que es dediquen a traduir les seues aplicacions. A més, no té
sentit el canvi de criteri segons l'aplicació.

De tota manera, realment sembla clar que els criteris de google respecte al
diàleg màquina/usuari són el de l'imperatiu a l'hora d'adreçar-se a la
màquina i el «vós» quan la màquina s'adreça a nosaltres. L'aplicació de
Navegació fa servir aquest criteri de forma clara excepte:

- Això de «Escriu la destinació» no és una cosa que el telèfon ens estiga
dient, sinó l'ordre que nosaltres li estem donant, per això està en
imperatiu. No sé si m'explique.
- «Digueu la vostra destinació» sí que sembla un diàleg informatiu. Aquí
realment existeix el problema del sentit de l'ordre: en realitat el que
passarà és que nosaltres li direm al telèfon alguna cosa que ha d'escoltar i
enviar-nos allà, amb la qual cosa seria: «Escolta la destinació» i llavors
parlaríem. Però clar, un diàleg com aquest probablement no seria clar, però
considere que seria el correcte.

En definitiva, sembla que Google farà servir el tractament de vós i pense
que és el que hauríem de fer servir. Oriol, pensa que aquest és un criteri
que es fa servir de fa molt de temps i que tot i que és força formal, és
força comodí perquè permet fer-se servir en entorns formals i informals.
Això, de fet, ha permès a les traduccions catalanes tindre una homogeneïtat
que les traduccions castellanes no tenen, on sovint barregen el «vostè» i el
«tu» sense criteri, de forma que queda o excessivament formal o
excessivament informal.

Resumint: et sembla bé que es faça aquest canvi? ens dones el teu permís?
hehehe

Salut!

Pau

El 7 de novembre de 2010 8:26, Oriol Pellicer <pellix a gmail.com> ha escrit: