[Terminologia] Traducció del Wine

Jaume Ortolà i Font jaumeortola a gmail.com
dis nov 21 09:20:06 CET 2015

El dia 21 de novembre de 2015, 7:37, Alex Henrie <alexhenrie24 a gmail.com>
ha escrit:

> Jaume,
>
> Em semblen molt bé els teus suggeriments, i he incorporat tots apart
> dels següents:

> pàgina d'inici
>
> No he intentat ser tan impersonal, i no entec perquè es tragaria la
> "a" de "com a la vostra".

La "a" de "com a" cau davant d'un article determinat (el) o indeterminat
(un) o un demostratiu (aquest). Aquí està explicat:

http://esadir.cat/gramatica/sintaxi/advcomcoma

Amb tot, jo ho prefereixo sense el possessiu, perquè en català s'usen menys
els possessius que en anglès, i sona més natural.

> mèdia (?) [suposo que es refereix a un disc o similar]
>
> Això no es refereix al suport tècnic, sinó és el error que passa quan
> un programa llegeix un disc del principi al final i no troba el que
> busca.

És que un disc no pot ser un "mitjà". "Mitjà" s'usa en les frases "mitjà de
transport, mitjà de comunicació, per mitjà de..., a mitjà termini, valor
mitjà".
"Suport" sí que és un terme apropiat, no en el sentit de "suport tècnic"
sinó en el d'aquesta definició:

suport (GDLC): 4 INFORM Medi físic emprat per a enregistrar informació.
Suport magnètic, òptic.

"Mèdia" no surt en els diccionaris, però és una adaptació possible de
l'anglès.

Salutacions,
Jaume Ortolà