[Terminologia] Resum de Terminologia, vol 41, número 1---> 'requisit', no 'requeriment'

Lluc Potrony Lluc.Potrony a uab.cat
dim mar 6 10:03:15 CET 2012

Hola,
La resposta curta és que si mirem la documentació us referiu a un
'requisit' i no a un 'requeriment'.

M'estenc. Pel que he vist de la documentació existent, sembla que
'requeriment' és una paraula ben formada que es va reservar al camp del
dret i 'requisit' és la paraula de sentit més extès. De fet, aquesta
tendència històrica està registrada a l'Alcover-Moll (dcvb.iec.cat
<http://dcvb.iec.cat/>).

Veig que el problema ve de la semblança amb la forma anglesa
'requirement', que sol ser traduida per 'requisit' o 'requeriment'
segons el context. En el cas del programari, defenso que 'requeriment'
és un fals amic, una traducció errònia.

Lluc Potrony
Unitat de Terminologia
Servei de Llengües de la Universitat Autònoma de Barcelona
Edifici B4
08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)

Tel. 93 586 8716

Al 05/03/2012 12:00, En/na terminologia-request a llistes.softcatala.org
ha escrit: