[Terminologia] favicon: mosca web?

JOSEP LLADONOSA CAPELL jlladono a xtec.cat
dij nov 11 16:20:41 CET 2010

Hola,

Pel que fa a l'àmbit de la comunicació administrativa i comercial, al
TermCat tenen:

*mosca:* Traç o conjunt de traços que es posa en la signatura a més del nom.

És un embelliment del nom, o marca per procurar evitar que puguin copiar la
signatura. A l'anglès, tenen "paraph", abreviació de "paraphus", símbol que
es fa servir per indicar canvi de paràgraf... i no van fer servir pas
"paraph" nom per a "favicon".

He fet recerca i comento també que a la "mosca" de la televisió en anglès
l'anomenen DOG (Digital On-screen Graphic), però a Austràlia "watermark"...
i una de les finalitats de la "mosca" de la tele és minimitzar la infracció
de "copyright"...

Salutacions, Josep

El 11 de novembre de 2010 15:36, Toni Hermoso Pulido <toniher a softcatala.cat