[Terminologia] Suggeriments del TERMCAT

Jordi Mas jordimash a gmail.com
dis jun 19 14:15:42 CEST 2010

Hola,

Actualitzant el Recull de termes m'he trobat amb les següents
suggeriments del TERMCAT que m'agradaria comentar-vos:

a) Termes: notebook i netbook.

Al TERMCAT apareixen traduïts així:

notebook; ordinador portàtil; m
netbook; ordinador personal ultraportàtil, m

Penso que l'adaptació de netbook és innecessàriament llarga i el matís
'personal' no veig necessari.

Addicionalment, entenc que si a notebook no li diem 'ordinador personal
portàtil'.

2) El TERMCAT tradueix:

deprecated; desfasat; m

Penso que és més habitual en informàtica parlar d'obsolet o en desús.

3) El TERMCAT tradueix:

namespace; espai de nom; m

Penso que és més correcte "espai de noms" ja que és un espai per un
conjunt de noms (en C# classes, estructures, etc).

Ja direu que en penseu

La idea és anar recollir aquestes petits punts de discrepància i fer
arribar un missatge al TERMCAT més endavant perquè ho tinguin en
consideració.