[Terminologia] Fwd: terminologia suggerència

dic des 29 18:49:49 CET 2010

El 29/12/2010 12:17, en/na Eduard Gamonal ha escrit:
> crec que el suggeriment de l'Èric Antonell es refereix a "stack
> overflow" i no a "stuck ..".
+1
> no estic segur que bolcatge sigui correcte. l'stack overflow és un
> error que es produeix quan un programa s'excedeix en l'ús de la
> memòria assignada a la pila (stack) del sistema. llavors el programa
> estaria intentant utilitzar memòria reservada a altres programes i per
> evitar-ho s'interromp la seva execució. en cap cas que és una acció de
> posar al revés les coses.
> a més a més, d'això a informàtica en diem "sobreeiximent de la pila" i
> al recull de termes  hi diu "desbordament de la pila".
+1
Al Termcat, en diuen "desbordament" en sentit informàtic.
Al DIEC, a "sobreeiximent" hi apareix una entrada específica per
informàtica:
<http://dlc.iec.cat/results.asp?txtEntrada=sobreeiximent&operEntrada=0>

Em fa l'efecte que l'Èric es referia a "dump" quan deia "bolcat". En tot
cas, al Termcat de "dump" en diuen "abocament" (memory dump=abocament de
memòria).
Segons el DIEC, el nom correcte per l'"acció de bolcar o de bolcar-se"
és "bolc" o "bolcada", però no "bolcat" ni "bolcatge"

salut
jordi s