[Terminologia] Resum de Terminologia, vol 23, número 3

Lluc Potrony Lluc.Potrony a uab.cat
dij abr 22 13:43:09 CEST 2010

hola a tothom:

El plural amb -os s'accepta totalment en català (p.ex: «text» /
alternar amb el plural genèric, que comporta molts problemes de
pronúncia.  A la llarga, però, si no es pot pronunciar no val.
En canvi, dins dels textos no se solen desplegar els símbols de les
unitats i encara més si es tracta de taules, menús o finestres, on
l'espai és un recurs molt preuat. Un exemple típic és els famós rang de
hertzos — 20 quilohertzos». Cal notar que entre la xifra i el símbol hi
ha d'anar un espai fi o en el seu defecte un espai: no han d'anar mai
enganxats.

Lluc Potrony
Unitat de Terminologia
Servei de Llengües
Universitat Autònoma de Barcelona
Edifici A, planta baixa
08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)

Tel. 93 581 14 77
Fax: 93 581 20 00

Al 22/04/2010 12:00, En/na terminologia-request a llistes.softcatala.org
ha escrit: