[Terminologia] Plural d'hertz

dij abr 22 11:18:28 CEST 2010

Ep
Correcte: hertzs (no cal posar-lo en majúscules si no és necessari)

Si cerques "quilohertz" als diccionaris, hi veuràs "hertzs" en plural:
DIEC: <http://dlc.iec.cat/results.asp?txtEntrada=quilohertz&OperEntrada=0>
GREC: <http://ec.grec.net/lexicx.jsp?GECART=0080410>

Més referències:
<http://www.termcat.cat/productes/documents/manlleuscalcs.pdf> (cerca
"hertz" al PDF)
"També hi ha algun cas peculiar, com el terme *hertz*, unitat del
sistema internacional, que fa el plural afegint-hi una -s, seguint la
tendència internacional..."

Tot i que he trobat algun cas en què es diu que és invariable:
<http://www.raco.cat/index.php/LlenguaUs/article/viewFile/127840/177106>
(cerca "hertz" al PDF)
"D'una altra banda, tenim els mots acabats en -s; es consideren
invariables campus, cros, gneis, etc. (criteri que s'aplica també als
que acaben amb -z: *hertz*, kibbutz, lapiaz)."

Malgrat aquest últim cas, jo seguiria el criteri de fer-lo amb "s"
final: hertzs

salut
jordi s

El 22/04/2010 10:46, en/na David Aguilera ha escrit: