[Mozilla] visió general del procés de localització

Eduard Gamonal egamonal a softcatala.cat
dic mar 20 16:14:25 CET 2013

una mica més d'info, per qui tingui curiositat.

> Això por ser un motiu, però em sembla que no és el cas en el Chatzilla.

a vegades també es fa per introduir hacks en el CSS.
per exemple,
mozilla crea un microsite per difondre el mozilla manifesto. El títol és
"welcome to our new fancy microsite" i entra just just en una caixa de
320px que ells han fet. si et passes, es talla.

En català posaríem "us donem la benvinguda al nostre estupendu microlloc
web", que es passa molot dels 320px.

A vegades al codi del web diu <p class="gettext("hack_welcome")>welcome
to...</p>. al pootle ens apareix buida perquè en anglès no fa falta res
però nosaltres podem posar "width: 450px" i llavors aquesta amplada nova
només s'aplica pel català.

>  La kk és que al Pootle aquestes cadenes es queden com a no traduïdes, per
> molt que acceptis la cadena buida com a traducció...
>
> Això si que em sembla un problema greu, no tan del ChatZilla sinó dels
> problemes que pot derivar a la traducció d'aplicacions més importants.
> Pregunte: podria habilitar-se una casella al Pootle que diguera: "cadena
> buida en anglès" i així saber que no hi ha res, que no cal col·locar res i
> que no s'identifique com encara per traduir?

jo quasi us diria que no ho fem per dues raons:
1- pootle és un projecte extern de Softcatalà. Nosaltres el fem servir però
per poder actualitzar fàcilment seria desitjable no introduir canvis al codi
2- el percentatge de cadenes buides és baix.

Fins ara sempre ens hem trobat amb aquest cas i no havia passat res.

> En definitiva: per norma general, si la cadena anglesa és buida, la
> catalana també.
>
> Perfecte!!

+1