[Mozilla] visió general del procés de localització

diu mar 17 22:17:29 CET 2013

En Jordi Serratosa mencionava les accesskeys i que anem a cegues. Anava a
ensenyar-vos un link on es pot veure, però ha acabat sent una visió general
del procés perquè siguem conscients de les dates i com funciona tot.

Dates de versions https://wiki.mozilla.org/RapidRelease/Calendar
O si ho preferiu, podeu importar el calendari de l'Arky al Thunderbird o al
google calendar, p.ex. https://mail.*mozilla*.com/home/akeybl@*mozilla*.com/
*Release*%20Management.html

Després de cada push normalment miro
http://mozmill-ci.blargon7.com/#/l10n/reports . si hi ha cap accesskey mal
posat, apareix aquí. llavors em toca obrir el fitxer i arreglar-ho a mà.

fixeu-vos que la interacció és, per cada versió:

   1. apareixen cadenes noves al pootle de softcatalà (i.e. nova versió
   dels fitxers)
   2. les traduïm i revisem iterativament (suggeriments, enviaments,
   discussió en aquesta llista o a la de terminologia de softcatalà, etc)
   3. quan ho tenim complet, push:
      1. passo el compare-locales i reparo cadenes que s'hagin perdut o que
      pel motiu que sigui no s'hagin incorporat al pootle. a vegads mozilla
      trenca la fase string freeze, durant la qual en teoria no hi ha d'haver
      canvis en la part textual de la interfície, i llavors nosaltres pringuem.
      2. ho pengem (push) al repositori de mozilla. generalment a Aurora.
      3. més QA amb http://mozmill-ci.blargon7.com/#/l10n/reports . En cas
      d'algun error, ho reparo i torno a fer push.
      4. quan està enllestit, sign-off (avisem a Mozilla que donem la feina
   feta per bona i que està revisada)
   5. tornem a posar aquests fitxers post-QA al pootle de softcatalà
   6. quan surt la nova versió d'aurora, posem els fitxers al pootle de
   softcatalà (pot coincidir amb el pas 5)
   7. Quan surt la nova versió d'aurora, també surt la nova beta: més
   control de qualitat per part nostra: fem servir Beta per detectar errors
   (inconsistències, accesskeys mal posats, frases tallades, terminologia
   estranya, etc)
   8. celebrem que tenim la nova versió i algú fa piulades des del compte
   @mozillacat per anunciar-ho i agrair la feina feta

@toni, puc escriure tot això al wiki de manera més polida si cal. en quina
pàgina creus que ho he de posar?