[Mozilla] Extensió per tenir el Firefox en català

diu feb 5 14:27:32 CET 2012

Al 05/02/12 13:46, En/na Albert Juhé Lluveras ha escrit:
> Ok, no havia entès del tot com funcionava, ara veig que, en iniciar el
> Firefox, el catalanitzador comprova si està en català o no. Hi hauria
> alguna manera que ho fes també just després d'instal·lar-se l'extensió
> (sense haver de fer clic al logo)?

De fet, ja ho hauria de fer.
Si no t'ho fa, em pots descriure quin és el teu sistema? Versió del
Firefox, SO, etc.?
El problema que pot haver-hi és que, per problemes de xarxa, el
navegador trigui a  baixar el paquet d'idioma i afecti tot plegat.

> Pel que fa al missatge, m'apareix a dalt a la dreta amb les
> notificacions de l'Ubuntu, crec que així ja està bé, però el primer cop
> m'havia passat per alt i potser a altres usuaris els passarà el mateix.

Cert. Sempre es pot crear una finestra HTML al mig de la pantalla, però
no sé si pot ser una mica intrusiu, encara que alhora pot ser una
oportunitat per demanar la interacció de l'usuari.

> I pel que fa a les pestanyes de Firefox.cat, jo les trauria totes o, com
> a màxim, la deixaria el primer cop. No acabo de veure quin és
> l'avantatge per a l'usuari, sobretot perquè quan no tens el Firefox en
> català se t'obren dues pestanyes (una pel paquet d'idioma i una per
> Firefox.cat) i pot ser molest.

Amb el paquet d'idioma és lleig que t'obri una pestanya, certament, però
no he trobat cap forma d'evitar-ho :( Ho consultaré directament a un xat
IRC, a veure si algú me'n diu res.
Obrir el firefox.cat és simplement per portar a l'usuari amb una
informació addicional, podria ser mozilla.cat si volem que l'usuari
conegui les notícies de Mozilla en català o
catalanitzador.softcatala.org, per engrescar a catalanitzar més coses de
l'ordinador de l'usuari.
Què considereu que és més convenient?

Per una propera versió puc deixar doncs només a la instal·lació, o al
contrari, només quan es cliqui a la icona —per tal d'evitar
sobrecarregar de pestanyes l'inici de sessió—.
Tanmateix, assumeixo que la gent no clicarà massa sovint a la icona.
Queda allà simplement.

> Per últim, i ja per acabar de posar la cirereta del pastís, hi ha algun
> logo del catalanitzador que el fons sigui transparent en lloc de blanc?
> Tant en el gestor de complements com a l'avís de l'Ubuntu, es veuen les
> puntes blanques.

Això he de veure si està solucionat, em sembla que la llista de
Desenvolupament es va comentar.

> Si necessites ajuda amb alguna cosa fes-m'ho saber, fa poc vaig fer una
> extensió lleugera d'aquestes i potser et puc ser d'ajuda.

Gran notícia. He de passar tot el codi que tinc d'aquesta extensió (i de
l'equivalent valenciana) a un repositori. Llavors podries col·laborar-hi
directament.
Estic a l'espera que tinguem un git propi a Softcatalà aquest mes, si no
és factible, ja ho mouria a un extern.