[LibreOffice] Resum de LibreOffice, vol 85, número 2

Joan Montané joan a montane.cat
dic abr 15 18:07:14 CEST 2015

El dia 15 abril de 2015, 17:40, Assumpta Anglada <assumptaanglada a gmail.com>
ha escrit:

> Hola, torno a ser jo,
>
> He fet el primer pas i tinc la guia Getting Started 4.2: ODT
> <https://wiki.documentfoundation.org/images/0/0f/GS42-GettingStartedLO.odt>,
> oberta a l'OmegaT.
>
> El segon pas de baixar l'arxiu UI pel glossari, l'he provat i diu que
> l'enllaç està buit?
>
> https://translations.documentfoundation.org/XX/libo_ui/
>
> Fins ara!

Hola Assumpta,

ahir vaig repassar els suggeriments de traducció que vas fer al pootle. La
gran majoria els vaig acceptar. Els que no he acceptat els tens encara
pendent, així podràs comparar la traducció que he posat amb el teu
suggeriment. Algunes observacions:

Important: el "file" de l'anglès en català el traduïm amb "fitxer". He
notat que els tradueixes com "arxiu". Potser ets usària de Mac?
En general la part d'imperatius la fas perfecta, :)
He observat que tradueixes des de l'espanyol. Ho he notat pel caràcter de
separació d'elements de menú emprat, :) Vigila que de vegades la traducció
no té gaire qualitat. Millor traduir des l'original en anglès. Per a les
cadenes complicades miro també les cadenes en francès (molt útil),
castellà, portuguès i italià i aleshores prenc una decisió.

Anem a la traducció de la guia,

l'enllaç cal adaptar-lo a cada llengua, canviant les lletres XX pel codi en
qüestió. En el nostre cas queda:

https://translations.documentfoundation.org/ca/libo_ui/

i veuràs que allà podràs baixar les traduccions en un ZIP amb l'enllaç:

https://translations.documentfoundation.org/ca/libo_ui/export/zip

Les instruccions requereixen ús del terminal/consola/símbol de sistema. Si
no tens experiència en usar comandes de terminal potser patirem una mica,
però ho aconseguirem. Si et cal ajuda parlem en privat i trobarem la manera
per preparar el teu equip i poder treballar.

Vaig preparant la part del Team, :)

Salutacions,