[LibreOffice] errors en la traducció de LibreOffice amb LanguageTool

Joan Montané joan a montane.cat
dll abr 28 10:41:12 CEST 2014

El dia 21 abril de 2014 13.11, Jaume Ortolà i Font
<jaumeortola a gmail.com>ha escrit:

> El dia 21 abril de 2014 9.34, Joan Montané <joan a montane.cat> ha escrit:

> Trobar errors ortogràfics és una mica artesanal, perquè en el conjunt de
> la memòria apareixen 12.000 paraules que no són en els diccionaris
> (paraules en anglès, terminologia especialitzada, noms de funcions,
> variables, etc.).

Jaume, vaig corregint coses dels llistats que vas enviar (em queden unes
poques cadenes per corregir). Només uns comentaris, del primer fitxer.

desemblanqueja > ?
Això vé dels verbs"white" i "unwhite [1], el primer el vaig traduir per
"emblanquejar" i el 2n per "desemblaquejar". Ara veig que millor usar
"emblanquir" per al primer i per al segon..., potser "desemblanquir"?

kinyaruanda, kinyarwanda > ?

he optat per traduir-ho com "ruandès" [2]

5486.) Line 16215, column 27, Rule ID: CONCORDANCES_DET_NOM[1]
Message: Error de concordança.
Suggestion: a la venda; a les vendes
Instal·la els fitxers per al venda del %PRODUCTNAME %PRODUCTVERSION

Aquí es refereix al venda (el nom de la llengua [3]) per tant ho he deixat
com a correcte. Caldria valorar l'opció d'afegir-ho al LT, tenint en compte
si l'error d'usar l'article masculí davant de la nostra "venda" femenina és
superior a usar el nom masculí de la llengua "venda". Tots dos casos crec
que són poc freqüents.

Joan Montané

[1]
http://www.softcatala.org/recursos/dev/web_search.py?source=&target=emblan*&project=LibreOffice