[LibreOffice] Cap al LibreOffice 4.1

Pau Sellés i Garcia pau.selles a josoc.cat
diu maig 26 11:08:02 CEST 2013

Al 26/05/13 11:01, En/na Joan Montané ha escrit:

> [...]
> seguit.
>
> El 26 de maig de 2013 10.42, Pau Sellés i Garcia <pau.selles a josoc.cat
> <mailto:pau.selles a josoc.cat>> ha escrit:
>

>     Uns comentaris de les proves (siguen o no importants):
>     - La icona de l'aplicació, a OS X, mostra una imatge genèrica
>     d'aplicació (imatge 1). Supose que com és una beta és normal.
>     - El paquet de llengua catalana no està traduït (imatge 2 i 3).
>     Supose que com és una beta és normal.
>

> Doncs no ho sé si és qüestió de ser beta, crec que sí... en la versió
> actual 4.03 els paquets surten traduïts oi? Recordo que vas comentar
Si, ixen traduïts. El problema dels accents és un bug a la versió
PowerPC (PPC) que com ningú utilitza amb les 3 últimes versions del
sistema OS X, no em preocupa.

> [...]
>     fer-ho manualment al menú de llengua. Açò és un problema, però
>     supose que com és una beta...
>

> ummm, no crec que sigui causa de la beta. El paquet només instal·la
> els fitxers dels menús traduïts i els diccionaris, però no canvia cap
> configuració. Com que el LibreOffice, de forma predeterminada, mostra
> els menús basant-se en el locale del sistema, com que el Mac (ni cap
> SO) dóna suport al locale ca-XV, és a dir l'usuari no tindrà mai
> configurat el locale ca-XV... doncs el LibreOffice no mostrarà mai de
> forma predeterminada els menús en valencià. Caldrà seleccionar-ho a mà
Que això passe a la beta bé; però no passa a la versió normal. Per què?

> [...]
>

> És la millora que hem aconseguit, :) No és perfecta (instal·la el
> diccionari general en comptes del valencià, però és una millora important.
>

>     Comentaris de millora:
>     - Caldria comprovar si la part d'actualització funciona. Ja vaig
>     comentar (no recorde si a la llista o en privat al Joan) que no
>     funciona l'actualització automàtica. Desconec si és un bug de
>     l'aplicació en general o de la versió catalana en particular
>     (encara que sembla més lògic que siga el primer, ho comente).
>

> Sí, ho recordo. La veritat, no he vist funcionar mai l'actualització
Ja sé que no tens gaire temps, però caldria veure si és un bug general
de LibreOffice o és un problema de la versió catalana. Si el problema és
general, no podem fer res, però seria un "gran problema" que fos la
versió catalana...

>     - A banda de l'extensió triple de diccionari en català, caldria
>     veure la possibilitat de generar un diccionari propi de català
>     (valencià). Ja sé que Joan em dirà ara les problemàtiques que el
>     nyap de la versió català-XV té, però cal recordar-ho :)
>

> En això sóc pessimista, :( fins que el LibreOffice no suporti
> ca-ES-valencia, crec que no podrem aconseguir-ho.
De veritat és "tant problema" fer l'extensió en valencià i introduir-lo
al paquet català-XV (valencià)? No cal que faces una explicació de
l'assumpte; el que ocorre és que continue sorprenent-me de les problemes
informàtics ;)

Un altre tema és veure la possibilitat de fer la versió "oficial" i que
suporte ca-ES-valencia.

>     Res més de moment. Si voleu que faça cap prova més en concret m'ho
>     dieu.
>

> Per a les versions candidates tornarem a demanar els teus serveis, :)
Per això estic.