[OpenOffice] Més cadenes del LibreOffice 3.3

Joan Montané joan a montane.cat
dim gen 11 21:45:01 CET 2011

El 11 de gener de 2011 21:25, Benny Beat <bennybeat a gmail.com> ha escrit:

>  Hola Joan,
> local», on pots triar (el suport) per defecte en Català, Asturià, etc. Aquí
> també veig que «Asturià» així com la resta d'idiomes disponibles tenen la
> primera lletra en majúscules i si s'ha de fer diferenciació (p. ex.
> segona paraula també va la primera en majúscules (excepte «llatí»). No se si
> això pot donar una idea de l'estil a seguir, o encara embolicar-ho més...
>
> Arreveure,
> Benny.

Hola,

gràcies per les indicacions, però no s'acaba d'ajustar al nostre cas.

en els casos que comentes, per exemple Portuguès (Portugal), el segon terme
va en majúscula perquè és un estat (Regne Unit, França, Sud-àfrica,...) i
els noms d'estat sempre van en majúscula. El cas del català (valencià) és
diferent, ja que el terme entre parèntesi és una llengua, o una variant, com
ho vulgueu dir, però no és un estat, i recordem que en català, els noms de
llengua no s'escriuen amb majúscula incial, com sí que fa l'anglès. Per
tant, entenc que valencià no hauria d'anar amb majúscula inicial, ja que no
és inici de frase, però això és el meu criteri personal.

En quant al primer terme, les llengües, cal que totes vagin igual, per ser
coherents, o totes amb majúscula (si es considera inici de frase) o totes en
minúscula. Sembla que està prou establert posar els llistats de llengües amb
majúscula inicial, per tant això no ho tocaria.

Joan Montané

PS: al correu anterior em referia que no em barrufa traduir "support" per
"suport", tampoc m'agrada traduir "default" per "per defecte", prefereixo
"predeterminat" però això ja són manies meves, :-)