[OpenOffice] Desincronització cadenes helpcontent2!

Raül Cambeiro rulet a ono.com
diu oct 19 12:09:20 CEST 2008

Hola,

Sílvia (i Marta i la resta de l'equip de revisió), crec que és important
que entengueu què passa exactament, perquè així participareu de la
solució. Miro d'explicar-ho breument.

Aquests fitxers amb què treballem surten directament de cadenes marcades
com a traduïbles al codi font del programa. Quan algun programador fa
alguna modificació al codi, gairebé sempre cal tornar a extreure les
cadenes un altre cop, per petita que sigui la modificació. Si no es
tornen a extreure, quan es compila el codi les cadenes traduïdes que
incorporem corresponen a una versió anterior i dóna error, perquè no
casen. Per exemple: un PO amb cadenes traduïdes d'una versió anterior
diu que tal cadena havia d'anar a la línia X del fitxer Y; aquest fitxer
Y el canvien per a incorporar noves funcions i treuen una nova versió
que volem compilar;  quan el compilador cerca la línia X a aquest fitxer
Y de la versió nova, potser es troba que no hi ha cap cadena marcada com
a traduïble i, per tant, no la incorpora (i es queixa).

Per què ens ha passat això? Perquè no hem estat al cas de les
actualitzacions del Pootle (o perquè n'han fet sense avisar, no ho sé).
Si treballes sobre el Pootle directament no hauria de passar res, només
que és massa incòmode... Però si et descarregues el fitxer per a
treballar fora de línia, llavors actualitzen el Pootle i després puges
el fitxer sobreescrivint la versió més nova amb la teva més antiga, ja
tenim un problema.

Aquesta és la situació ara, i és el que cal arreglar. Si no ho fem, no
apareixeran al programa totes les traduccions fetes.

Com evitar-ho? Està clar que per a treballar còmodament cal baixar-se
els fitxers. També està clar que a l'hora de pujar-los és molt més ràpid
sobreescriure el que hi hagi (de vegades el Pootle va tan carregat que
aquesta és l'única opció). Cal anar amb cura, però, abans de pujar
fitxers sobreescrivint; s'ha de mirar que la versió que hi ha al Pootle
sigui la mateixa amb què treballàvem [1]. Una manera de fer-ho és mirar
la capçalera dels dos fitxers PO (el que hi ha al Pootle i el que tenim
nosaltres), on diu "POT-Creation-Date", i assegurar-se que són
idèntiques. Si ho són, es pot sobreescriure; si no, cal fusionar els
fitxers (preferiblement fora del Pootle, perquè ho potineja tot).

Ara no cal que ho feu, perquè ho revisarem tot en acabar, però aquest
hauria de ser el procediment normal.

> D'acord. Per això mateix comentava que "si finalment executes aquesta
> opció si us plau avisa a la llista perquè mentre la fas ningú pugi ni
> baixi res del Pootle."

He estat fent-hi voltes i crec que el més senzill serà no tocar res fins
que l'equip de revisió pugi totes les esmenes. Serà una mica més de
feina després, però no interromprem el procés de revisió.

Entenc que el 4 de novembre (o una mica abans) estarà tota la
documentació i tota la interfície revisades. Quan actualitzem les
cadenes n'apareixeran de noves (molt poques), però em sembla més fàcil així.

Marta:
Si és que treballeu fitxer a fitxer i no us trenca la metodologia de
treball, podeu prioritzar els fitxers de la documentació que us llisto a
sota? [2] Estaria bé que reviséssiu primer aquests fitxers i que els
pugeu tan aviat com pugueu al Pootle. Així ja podem anar avançant
(aviseu quan els pugeu, si us plau).

Si no pot ser, no hi fa res. Farem l'actualització quan acabeu.

Salut,
rul

[1] Suposant que el Pootle estigui sincronitzat amb la versió que estem
compilant, cosa que desconec...

[2] És la llista que ja vaig enviar:
sbasic/shared.po
scalc/01.po
scalc/guide.po
schart/01.po
shared/explorer/database.po
shared/02.po
shared/guide.po
swriter/01.po
swriter/02.po

Però caldrà comprovar-ho a fons. I també la interfície...