RE: [OpenOffice] traducció del fitxer sbasic_shared/01.po

RODRÍGUEZ i VALLVERDÚ Judith jrodriguez a termcat.cat
dim maig 6 11:55:13 CEST 2008

-----Missatge original-----
De: openoffice-bounces a llistes.softcatala.org [mailto:openoffice-bounces a llistes.softcatala.org] En nom de Jordi Mas
Enviat: martes, 06 de mayo de 2008 11:48
Per a: "Traducció al català de l'OpenOffice.org"
Tema: Re: [OpenOffice] traducció del fitxer sbasic_shared/01.po

> <caseinline select=\"MAC\">Command </caseinline>
>
> És un condicional que només es mostra quan usem plataforma Mac i es
> correspon al nom de la tecla 'Command'  (la tecla de la poma).
>
> 1. Algú si sap si alguna traducció estàndard al català per aquest nom de
> tecla? (a la Guia no hi és i al TERMCAT no he sapigut trobar-ho)
> 2. Entenc que al ser nom propi va en majúscula.
>
> Atentament,
>
> [1]
> http://softcatala.org/projectes/eines/guiaestil/guiaestil.htm#2.20.1.%20Noms_tecles

> [...]
Hola Judith,

Personalment 'Ordre' em sembla prou entenedor i correcte. Només un
comentari addicional, penso que és més correcte dir 'tecla d'ordre' que
no pas 'tecla ordre', seguint l'estil que s'usa[1] habitualment per
anomenat aquest tipus de tecles.

Atentament,

[1] Veure secció Noms de les tecles, a la Guia d'estil
(http://www.softcatala.org/projectes/eines/guiaestil/guiaestil.htm)

Jordi, jo també ho entenc com tu m'indiques, estilísticament sembla més adequat si estem parlant del terme complet. Però en els contextos que jo em referia (com per exemple Choose <emph>Tools - Calculate</emph>, or press <switchinline select=\"sys\"><caseinline select=\"MAC\">Command </caseinline><defaultinline>Ctrl</defaultinline></switchinline>+Plus Sign (+).) crec que és més adequat emprar Ordre en majúscula, tal com fem amb altres tipus de tecla en les instruccions (per exemple, diríem "Premeu Maj+F3"). Et sembla correcte?

Gràcies,

--

Jordi Mas i Hernàndez, HomePage http://www.softcatala.org/~jmas/
Bloc personal http://www.softcatala.org/~jmas/bloc/