[GNOME] ela geminada

Joan jodufi a gmail.com
diu set 23 21:44:21 CEST 2012

La manera correcta d'escriure la ela geminada és «ŀl» i no utilitzant
tres caràcters «l·l». I per escriure-la en Linux no hi ha gaires
problemes, simplement «Alt Gr + L».

Gil, respecte a canviar-ho perquè el corrector ho marca com a falta,
ja em diràs quin programa utilitzes, perquè el LibreOffice marca com a
programes que he provat (Firefox i gedit), ho marquen com a falta de
qualsevol manera. Per tant en aquest cas hi sortiríem perdent. A més,
he tingut problemes amb el gedit i la «ŀ», si no intenta fer una cerca
amb aquest caràcter.

La guia de Softacalà, que és la que utilitza l'equip del GNOME,
recomana utilitzar tres caràcters. Algú que vagi fer la guia pot
explicar perquè?

Finalment, aquest és un tema que s'ha discutit més d'un cop en el
passat i sempre s'ha decidit deixar-ho com estava. Algú recorda
perquè?

Salut,
Joan