[GNOME] Error greu

cubells vicent a vcubells.net
dij mar 29 12:01:09 CEST 2012

 > Albert Juhé Lluveras <aljullu a gmail.com>:
 >

> Jo crec que és correcte. Diria que "se" + "les" es contrau "se'ls".
>
> Per exemple: diem "Se'ls han espatllat les bicicletes, a les noies." en
> lloc de "Se les han espatllat les bicicletes, a les noies".
>
> A veure si hi ha algú que ho pugui confirmar.

Això trencaria tot el català que sé.

Se + els == se'ls

Se + les == se les

Però per veure-ho més clar, substitueis el que per a les quals, amb la
qual cosa no canviem el sentit de la frase.

Tu què diries:

Original: Aplicacions GNOME 3 que se les ha rentat de cara

opció 1: Aplicacions GNOME 3 a les quals se les ha rentat de cara
opció 1: Aplicacions GNOME 3 a les quals se'ls ha rentat de cara

Jo ho veig clar.

--

cubells

web: vcubells.net