[GNOME] Dubtes d'inexpert

Sergi Morraja sergi256 a gmail.com
dic oct 26 19:42:01 CEST 2011

Hola,

Estic traduint "gnome-devel-docs-master-platform-demos-ca-238683.merged.po"
(pàqina web<http://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-devel-docs/master/platform-demos/ca>)
i m'han sorgit uns dubtes:

#1 (etiquetes)
Pel que he pogut deduir, el contingut de:
<gui> es tradueix,
<file>, <code> no es tradueix.
Respecte a les etiquetes <gui>, entenc que representen missatges d'una
interfície gràfica i que ja estan traduïts? I si estan traduïts, on els puc
trobar?

2# (traduccions en general)
He vist que "to use" està traduït per "utilitzar". Jo acostumo a traduir-lo
per "usar" (amb excepcions), però he vist que en el Recull de Termes només
accepta "utilitzar". El diccionari defineix "utilitzar" com:
[1803; de útil]
v tr Emprar d'una manera útil una cosa o una persona, fer servir a un fi o
un objecte. Has d'utilitzar la força només quan calgui.
Alguna raó per no utilitzar "usar" per traduir "to use" quan no tingui
aquest significat d'utilitat?

#3 (entorn de traducció)
Hi ha alguna manera de poder tenir al davant i funcionant l'entorn al que
s'aplica la documentació que estic traduïnt? És per experimentar el context
i entendre millor que diantre estic traduint. Se m'acudeix usar una màquina
virtual, però quina distribució em recomaneu instaŀlar? quins paquets?

Moltes gràcies.