[GNOME] Revisió del manual d'usuari del GNOME (1a part)

Gil Forcada gforcada a gnome.org
diu jul 17 17:41:21 CEST 2011

El dl 11 de 07 de 2011 a les 16:36 +0200, en/na David Aguilera va
escriure:
> Bones a tots,
>

> ja he traduït les primeres 200-i-escaig cadenes de text del manual
> d'usuari del GNOME i les he pujat al D-L. Només volia fer-vos uns
> quants comentaris, abans que les reviseu:

Perfecte! Ja falta menys perquè s'acabi ;)

> 1. Els infinitius de les cadenes marcades com "info/desc" els he
> traduït seguint el format "Com + verb....". Per exemple:
>    EN: Ignore quickly-repeated keypresses of the same key.
>    CA: Com ignorar les pulsacions repetides ràpidament d'una mateixa
> tecla.
>

> Totes segueixen el mateix format. Ho he fet així perquè entenc que, al
> tractar-se d'una descripció, expliquen «com» fer una cosa determinada.

Més que forçar un format concret, que en això la guia d'estil no hi
entra en concret però si de forma general [1], miraria d'explicar bé de
que va aquella secció de documentació.

Pensa que típicament aquestes descripcions (associades a títols), es
mostraran com a la primera frase després del títol en la pròpia pàgina
que expliqui el contingut, o en els enllaços/resums d'enllaços (pàgines
d'índexs). Per tant redactar el més llegible possible ho trobo més
important que no pas el fer de donar-li un format més quadrat.

> 2. Els infinitius dels títols ("page/title") també els he traduït
> seguint el format "Com + verb....". Per exemple:
>    EN: Turn on Bounce Keys
>    CA: Com activar les tecles de salt

Entenc la idea, però pensa que per exemple si es fa un índex ordenat
alfabèticament només hi haurà entrades a la lletra "C" ja que tots els
títols començaran per "Com".

Apart d'això la pròpia guia d'estil de Softcatalà ja diu com s'han de
fer els títols, en concret a [1].

Llavors el teu exemple seria, o bé «Ignoració de les pulsacions ...»,  o
bé «Ignorar les pulsacions ...». Es recomana la primera forma
(ignoració) però no prohibeix la segona (infinitius).

> [...]
> activar..."). He pensat que la primera solució era millor ja que,
> tractant-se d'un manual, és interessant que els títols de les seccions
> es plantegin com la pregunta que es fa el lector, però suposo que
> qualsevol de les dues funcionaria.

> Us faig aquests comentaris perquè, en cas que considereu necessari
> canviar el criteri emprat, no modifiqueu el .po, sinó que simplement
> m'ho indiqueu i ja ho canviaria jo mateix. A més a més, aplicaria les
> modificacions a les properes cadenes que tradueixi.
> Si, en canvi, ja ho trobeu bé, no hi ha res més a dir, en aquest

A veure què et semblen (i us semblen a la resta) aquest parell
d'apreciacions.

Igualment li faig una ullada a la traducció sense parlar d'aquest tema
que ja el parlem en aquest fil.

Salut!

[1]
http://www.softcatala.org/wiki/Guia_d'estil/Guia_2010/Aspectes_de_localització#Localitzaci.C3.B3_de_documentaci.C3.B3