[GNOME] Actualització de la traducció del Banshee 1.0

Raül Cambeiro rulet a menta.net
dll mar 31 00:54:08 CEST 2008

Hola,

Només un petit apunt sobre un dels comentaris de la Sílvia:

> #: ../data/audio-profiles/wavpack.xml.in.h:1
> msgid ""
> "A fast and efficient open source audio format offering lossless and
> high-"
> "quality lossy encoding with great dynamic range."
> msgstr ""
> "Un format d'àudio de codi obert eficient i ràpid que ofereix
> codificació "
> "d'alta qualitat amb pèrdua codificant amb un rang dinàmic."
>
> *** Proposo:
>
> "Un format d'àudio de codi obert, eficient i ràpid, que ofereix
> [...]

La traducció de "dynamic range" és "marge dinàmic". És d'ús habitual en
telecomunicació, electrònica, àudio...

El marge dinàmic és una propietat del senyal. És la diferència entre el
nivell màxim i el mínim. Aquí teniu una definició més o menys acceptable:
http://ca.wikipedia.org/wiki/Marge_dinàmic

En comprimir (o processar d'una altra manera) un senyal, interessa saber
si el marge dinàmic que accepta la compressió és elevat o no. Si el
marge dinàmic del senyal supera per dalt o per baix el marge dinàmic que
accepta el processament, quedarà retallat i s'introduirà distorsió. En
àudio això és nota molt, sobretot per sobre (popularment es diu que
"satura").

Amb tot això vull dir que no ens podem deixar de traduir "great", perquè
és on està la gràcia... Proposo:

"Un format d'àudio de codi obert, eficient i ràpid, que ofereix
codificació sense pèrdua i codificació amb pèrdua d'alta qualitat, amb
un ampli marge dinàmic."

Ampli, elevat, gran... el que considereu més maco. Com que és una
diferència de valors, m'ha semblat que "ampli" quedava millor.

I em sembla pertinent repetir "codificació", perquè quedi clar que
"d'alta qualitat" es refereix a la codificació amb pèrdua i no a totes
dues. És cert que no té sentit mesurar la qualitat si no hi ha pèrdua,
però això no és evident. Millor fer-ho fàcil d'entendre.

Salut,
rul