Re: [GIMP] Ja tinc l'intal·lador del GIMP en català

Joaquim Perez noguer a gmail.com
dll oct 29 17:16:39 CET 2007

Hola Xavi i Jordi,

En el futur si us plau no actualitzem la fitxa del rebost fins que el
> programa no el donem per bo.

Vaig donar una primera versió de l'instal·lador dissabte al matí, per provar
les diverses plataformes Windows.
Les demés correccions les vaig fer durant dissabte i diumenge. I finalment
el vaig donar com a bo.
Com que cal donar una solució ràpida abans que la gent comenci a utilitzar
la versió oficial i comenci a fer consultes sobre els problemes i sabent que
tarda uns dies a propagar el mirror, vaig pensar que aquesta era la manera
correcta.

Quim, jo seria partidari de modificar el codi, per això és un projecte
> lliure, perquè es pugui adaptar a les necessitats dels usuaris.

Hi ha tres possiblitats:

   - Tocar el codi del GIMP. Això implica mantenir una  versió diferent
   de l'oficial, compilar i provar, mantenir-ho per a totes les plataformes
   windows i fer-ne proves. Explicar a l'usuari que hi ha dues versions i
   intentar demostrar-los-hi que la nostra és millor. Jo no puc assumir tota
   aquesta feina.
   - Mirar de canviar la configuració del Windows en temps d'instal·lació,
   obligant que el GIMP i totes les altres aplicacions del windows es mostrin
   en català. Jo crec que aquesta decisió no la podem prendre, l'ha de fer
   l'usuari. L'usuari tot i instal·lar-se el gimp en català ha de poder canviar
   l'idioma i posar-lo en castellà, en anglès o en qualsevol altre idioma, de
   la mateixa manera que passa amb la versió oficial.
   - Explicar a l'usuari que ha de fer per canviar l'idioma del gimp.
   segurament hi ha molts usuaris que ni ho sabien que tenien aquesta opció i
   que a partir d'ara quan la canviïn també veuran que molts altres programes
   els surt en català.

Com veieu la decisió que he pres no és perfecta  però tampoc era  la pitjor.

Em sembla un gran pas enrere tenir que fer la configuració al català
> manualment (malgrat que estigui explicat). Els usuaris es queixaran segur.

Amb totes les versions de GIMP els usuaris s'han queixat, el GIMP està
pensat per treballar amb un entorn com el linux, això del GTK+ al windows
sempre ha portat problemes.

Si us plau, fem aquest últim esforç i deixem un GIMP 2.4 per Windows
> fàcil d'usar.

Jo he quedat esgotat, després de treballar-hi durant 3 dies a tota màquina,
aquesta setmana no li puc donar gaire més corda.
Seguer que aviat ja hi hauran més versions, el svn del gimp no ha parat
l'activitat, encara queden bugs i a les llistes ja parlen del roadmap del
gimp 2.6.

Per cert, la traducció està molt bé. No he trobat res en tota l'estona
> que l'he provat.

Encara tinc el 50% de diàlegs per revisar, encara pot sortir alguna cosa. De
fet en Gil i na Sílvia ja m'han comentat que haurem de revisar els mots
Plafó, Clica i algun altre i canviar-los pels mots utilitzats al gnome:
Quadre i Fes clic.

Fer el canvi que et proposo no és pas més perillós que recompilar tota
l'aplicació, només canvies una variable d'entorn, que és el que fas amb les
solucions via instal·lador. Crec que val la pena que ho provem, també de
cara a altres projectes.

I si fem una mini aplicació a banda que la gent sàpiga que si l'executa li
canviarà el locale del windows i així servirà no només pel gimp si no per
moltes altres aplicacions ? Segur que serà més senzill de compilar que
intentar compilar i mantenir tot el gimp.

També m'he fixat que l'enllaç al README que hi ha al menú "GIMP" està
> malament. També, l'enllaç del menú per a desinstal·lar diu "Uninstall". Això
> caldria posar-lo en català també.

Això són problemes menors, els arreglaré i posaré el nou instal·lador damunt
del que hi ha ara, els usuaris no se n'adonaran

Gràcies per la vostra ajuda.

Quim.

Més informació sobre la llista de correu GIMP