Re: [GIMP] Ja tinc l'intal·lador del GIMP en català

Xavier Conde Rueda xavi.conde a gmail.com
dll oct 29 17:39:29 CET 2007

Bones Quim,

gràcies per la resposta tan detallada:

> Hi ha tres possiblitats:
>
> Tocar el codi del GIMP. Això implica mantenir una  versió diferent de
> l'oficial, compilar i provar, mantenir-ho per a totes les plataformes
> windows i fer-ne proves. Explicar a l'usuari que hi ha dues versions i
> intentar demostrar-los-hi que la nostra és millor. Jo no puc assumir tota
> aquesta feina.

-- No m'he mirat el codi del gimp, però si afegint una línia de codi
ho matem, no és massa maldecap de mantenir un diff que digui:

+ setenv ("LANG", "ca", 1);

> Mirar de canviar la configuració del Windows en temps d'instal·lació,
> obligant que el GIMP i totes les altres aplicacions del windows es mostrin
> en català. Jo crec que aquesta decisió no la podem prendre, l'ha de fer
> l'usuari. L'usuari tot i instal·lar-se el gimp en català ha de poder canviar
> l'idioma i posar-lo en castellà, en anglès o en qualsevol altre idioma, de
> la mateixa manera que passa amb la versió oficial.

-- Pensa que quan es canvia el locale a català, també es canvien el
signe de la moneda, el format horari, etc, per tant s'haurien de
canviar unes quantes claus. Hi ha una aplicació gratuïta de microsoft
per a escriure claus de registre, es pot investigar però s'hauria de
veure la compatibilitat amb Vista i amb XP 64 bits.

> Explicar a l'usuari que ha de fer per canviar l'idioma del gimp. segurament
> hi ha molts usuaris que ni ho sabien que tenien aquesta opció i que a partir
> d'ara quan la canviïn també veuran que molts altres programes els surt en
> català.

-- El problema és que ara aquesta informació surt al final de
l'instal·lador, i si l'usuari no se n'adona no sabrà com canviar-ho.
Una solució millor seria incloure un HTML on es descriguin pas per pas
com fer-ho, i que es pugui llençar des del menú inici del gimp.

> Com veieu la decisió que he pres no és perfecta  però tampoc era  la pitjor.

> Amb totes les versions de GIMP els usuaris s'han queixat, el GIMP està
> pensat per treballar amb un entorn com el linux, això del GTK+ al windows
> sempre ha portat problemes.

> Jo he quedat esgotat, després de treballar-hi durant 3 dies a tota màquina,
> aquesta setmana no li puc donar gaire més corda.

-- No passa res si esperem al gimp 2.4.1, jo per a l'inkscape m'espero
a la següent revisió 0.xx.1 per a fer el paquet en català. Si no s'ha
avisat correctament de la data de sortida no és culpa teva tampoc,
però tampoc cal que fem les coses de presa.

Bona feina!

--
Google talk/Jabber: xavi.conde a gmail.com

Més informació sobre la llista de correu GIMP