[Corrector] Possible errada: capdavall

Jaume Ortolà i Font jaumeortola a gmail.com
dis abr 26 22:59:27 CEST 2014

Jordi,

Aquesta qüestió i alguna altra de similar m'han creat dubtes.

Estrictament, segons el DIEC i altres diccionaris, capdamunt i capdavall
només s'usen dins de les locucions adverbials "al capdamunt", "al
capdavall", o dins de les locucions preposicionals "al capdamunt de", "al
capdavall de". El DNV sí que inclou "capdamunt" com a substantiu
independent, però, en canvi, no fa el mateix amb "capdavall". En el DOPV sí
que hi ha capdavall i capdavalls (m. pl.).

La meua impressió és que tot això és filar massa prim. La teva frase potser
és poc habitual, però no incorrecta. Crec que podríem entrar capdamunt i
capdavall com a substantius normals (i, per tant, amb els seus plurals?).

Al Termcat veig "cuneta de capdamunt de talús" i "cuneta de capdavall de
talús".

Salutacions,
Jaume Ortolà

DNV:

capdamunt [kabdamúnt]
1. m. Extrem superior.
2. al capdamunt (de) loc. adv. i prep. A l'extrem més alt (de), en la part
superior (de). Els alpinistes aconseguiren arribar al capdamunt. Ha
aconseguit arribar al capdamunt de l'empresa.

El dia 26 abril de 2014 22.24, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha escrit: