[Corrector] [Softvalencia] LibreOffice en valencià

Joan Montané joan a montane.cat
dic set 18 12:16:31 CEST 2013

Ep,  ahir pensava que havia respost el correu del Jaume,  però sembla que
es va quedar a esborranys.  L'envio des del mòbil.
El dia 17 de setembre de 2013 9.44, Jaume Ortolà i Font <
jaumeortola a gmail.com> ha escrit:

> El dia 16 de setembre de 2013 23.03, Joan Montané <joan a montane.cat> ha
escrit:

complicada serà que rutlli el LanguageTool en valencià. Si s'aconsegueix,
valorar, en cas que sigui possible, canviar alguna de les opcions
predeterminades. Nota: al LibreOffice també han desfet un nyap que tenien
amb el Serbi (Llatí) i ara usa un codi que no és del tipsu xx-YY, per tant,
potser ajudi amb el Languagetool.

> Bon dia,
>
> Moltes gràcies per tota aquesta feina, Joan!
>
> Respecte al Languagetool, l'únic que caldria en la versió valenciana és
activar i desactivar per defecte unes poques regles de manera diferent de
la versió general. No hauria de ser difícil, però s'ha de mirar perquè és
lleugerament diferent del que es fa en altres llengües (variants regionals
de l'anglès, alemany, etc.). A més a més, hem d'intentar que estiga fet per
a la nova versió que ha d'eixir al voltant de l'1 d'octubre.

¿Compto que treballes en fer funcionar el LanguageTool per al valencià? Si
et cal ajuda en alguna cosa,  demana,  :-) No és un "problema" del
LibreOffice, estrictament parlant, però donat que és el millor corrector
lliure disponible actualment, és important que des del 1r dia els usuaris
no perdin funcionalitats de les que ara gaudeixen, ;) Ara mateix, el
LanguageTool és que em fa patir més de la sortida del locale ca-ES-valencia.

> Hi ha una altra qüestió, més o menys important, però que ara em sembla
que no tindrem temps d'abordar. És la interacció entre diccionari
ortogràfic i corrector gramatical....

Una pregunta. Caldrà que l'usuari desactivi la correcció ortogràfica
manualment? o en el moment d'instal·lar el LanguageTool ja es fara
automàgicament? Ho demano perquè si és optatiu, no confiaria gaire en que
els usuaris facin cas.

Joan Montané