[Corrector] LibreOffice en valencià

dim set 17 09:44:28 CEST 2013

El dia 16 de setembre de 2013 23.03, Joan Montané <joan a montane.cat> ha
escrit:

> 4.- Aconseguir que rutlli el Languagetool. Segurament la part més
> complicada serà que rutlli el LanguageTool en valencià. Si s'aconsegueix,
> valorar, en cas que sigui possible, canviar alguna de les opcions
> predeterminades. Nota: al LibreOffice també han desfet un nyap que tenien
> amb el Serbi (Llatí) i ara usa un codi que no és del tipsu xx-YY, per tant,
> potser ajudi amb el Languagetool.

Bon dia,

Moltes gràcies per tota aquesta feina, Joan!

Respecte al Languagetool, l'únic que caldria en la versió valenciana és
activar i desactivar per defecte unes poques regles de manera diferent de
la versió general. No hauria de ser difícil, però s'ha de mirar perquè és
lleugerament diferent del que es fa en altres llengües (variants regionals
de l'anglès, alemany, etc.). A més a més, hem d'intentar que estiga fet per
a la nova versió que ha d'eixir al voltant de l'1 d'octubre.

Hi ha una altra qüestió, més o menys important, però que ara em sembla que
no tindrem temps d'abordar. És la interacció entre diccionari ortogràfic i
corrector gramatical. Ara mateix el LT en LibreOffice no fa correcció
ortogràfica, això es deixa per al diccionari ortogràfic Hunspell. Es fa
així per a evitar que l'extensió duplique els diccionaris Hunspell i pese
massa en conjunt. Doncs bé, en català aquesta duplicació de diccionaris la
vaig eliminar, i el LT podria fer-se càrrec tant de la correcció
ortogràfica com de la gramatical sense afegir pes. La veritat és que molts
detalls de la correcció funcionarien millor si fos així. Llavors caldria
recomanar desactivar el corrector ortogràfic i usar només LT. Però ha he
dit que no sé si tindrem temps de fer-ho ara. Cal pensar-ho bé, i provar,
provar, provar.