[Corrector] Treballar en català amb l'OpenOffice Apache

Joan Montané joan a montane.cat
dll des 2 22:50:24 CET 2013

El dia 2 de desembre de 2013 21.57, Pau Sellés i Garcia <
pau.selles a josoc.cat> ha escrit:

> És Sellés, però et disculpe :D
>
> :)

> Si, ho tenim pendent, però Joan i jo tenim diversos fronts oberts i aquest
> és un d'ells. Tal vegada seria bon moment de reprendre-ho.
>

>  De fet, penso que el que hauríem de fer és fusionar les 3 extensions
> (dicc. ortogràfic, partició de mots i sinònims) en una única extensió. Ens
> simplificaria molt les tasques de mateniment de l'extensió. L'únic però és
> que cal decidir si usem un nou identificador, o un enfoquem com una
> actualització del corrector ortogràfic actual (usant el mateix
> [...]
Per a posar-ho en context, les extensions consulta aquest fitxer xml per
saber si hi ha una versió nova:
http://www.softcatala.org/diccionaris/actualitzacions/OOo/catalan.update.xml

L'identificador actual del corrector general  és:
softcatala.catalan.general.dictionary.by.joan.moratinos

Si utilitzem l'identificador actual, qui tingui l'extensió actual
actualitzarà a la 3 en 1. Si no té les altres dues cap problema, però si ja
té l'extensió de partició de mots i de sinònims instal·lades caldria veure
que passa.

Si utilitzem un identificador nou, qui tingui l'extensió actual no
actualitzarà automàticament. També es podria provar que passa si en l'xml
amb la informació d'actualització del corrector actual apuntem a un oxt amb
un identificador nou. Si funcionés, apostaria clarament per un nou
identificador.

En qualsevol dels 2 casos, això només afecta qui hagi instal·lat l'extensió
manualment. Cast típic: un OOo, o un LibreOffice antic, instal·lat en
espanyol o un AOO.

En definitiva, passar de 3 extensions a una única extensió implica fer
proves i prendre decisions.

Joan Montané