[Corrector] corrector gramatical: sol·licitud d'ajuda

Joan Montané joan a montane.cat
dis jun 9 16:07:25 CEST 2012

El 9 de juny de 2012 15:46, Xavi Ivars <xavi.ivars a gmail.com> ha escrit:

> En aquesta llista m'agradaria comentar algunes qüestions d'interacció

> Joan Montané i Toni Hermoso són, si no vaig errat, qui han fet la majoria
> d'últims canvis al corrector, i són ells els que potser poden donar-te més
> informació al respecte.

Joan Moratinos i Toni Hermoso. Jo només he aportat suggeriments.

Respecte a les dobles accentuacions, potser es podria intentar extraure
> alguna cosa dels diccionaris d'Apertium, encara que la llista no crec que
> siga massa llarga. Intentaré preparar-la.
> Intentaré provar-lo i, si pot ser útil per a l'usuari mitja, potser
> vindria bé promocionar-lo des de Softcatalà ja que una de les macances per
> al català del Open/LibreOffice és el corrector gramatical.

Doncs sí, fa uns mesos vaig fer una prova de concepte amb el Ligthproof,
però sense tenir informació gramatical associada al corrector ortogràfic,
no se'n pot treure tot el suc. De fet, era més un assitent d'estil que no
pas corrector gramatical (ús de majúscules, apòstrof, dobles cometes,
punts; avís d'ús de mots pocs freqüents com proba, aixo, aixi,...)

De fet... tenia mig migrades amb un script les regles públiques del
LanguageTool pel català cap al Lightproof.

Una cosa... el Ligthproof permet enllaçar un url on descriure la norma
ortogràfica i d'estil que es vol aplicar. Al LanguageTool ho teniu també?
el dubte que tenia jo era cap a on enllaçar.

Joan Montané