[Corrector] corrector gramatical: sol·licitud d'ajuda

Xavi Ivars xavi.ivars a gmail.com
dis jun 9 15:46:07 CEST 2012

Hola Jaume, tu també per aci?  (per a la resta gent de la llista, som de la
millor terreta del món [?])

El 9 de juny de 2012 11:36, Jaume Ortolà i Font <jaumeortola a gmail.com> ha
escrit:

> [...]
> podrà usar en LibreOffice, OpenOffice i altres entorns.
>
> Ja puc fer moltes coses interessants i útils, com ara concordances de
> gènere i nombre, accentuació segons el context
> (circumstancies/circumstàncies), i un llarg etcètera. Podeu veure-ho online
> (encara que el que hi ha online no és l'última versió):
>
> http://community.languagetool.org/rule/list?max=100&offset=0&lang=ca
>
> http://languagetool.svn.sourceforge.net/viewvc/languagetool/trunk/JLanguageTool/src/rules/ca/grammar.xml
>
> Espere poder posar-hi una mica d'ordre aviat i que siga utilitzable per a

Conec una mica el LanguageTool, l'any passat va entrar a les beques del
Google Summer of Code de la ma d'Apertium, hi he vist que has tingut molta
activitat en els últims mesos a la llista.

Intentaré provar-lo i, si pot ser útil per a l'usuari mitja, potser vindria
bé promocionar-lo des de Softcatalà ja que una de les macances per al
català del Open/LibreOffice és el corrector gramatical.

En aquesta llista m'agradaria comentar algunes qüestions d'interacció entre
> el corrector ortogràfic i el gramatical, demanar ajuda per a algunes coses
> concretes i rebre suggeriments. Jo també puc aportar totes les coses que
> vaig anotant-me que podrien millorar el corrector ortogràfic.
>
> [...]

Joan Montané i Toni Hermoso són, si no vaig errat, qui han fet la majoria
d'últims canvis al corrector, i són ells els que potser poden donar-te més
informació al respecte.

Respecte a les dobles accentuacions, potser es podria intentar extraure
alguna cosa dels diccionaris d'Apertium, encara que la llista no crec que
siga massa llarga. Intentaré preparar-la.

--
< Xavi Ivars >
< http://xavi.ivars.me >