[Corrector] corrector gramatical: sol·licitud d'ajuda

Jaume Ortolà i Font jaumeortola a gmail.com
dis jun 9 11:36:50 CEST 2012

Bon dia,

Sóc nou en aquesta llista. M'hi he subscrit perquè estic treballant en un
corrector gramatical per a català. El desenvolupe dins la plataforma
LanguageTool (languagetool.org) en Java i xml. És de codi obert i es podrà
usar en LibreOffice, OpenOffice i altres entorns.

Ja puc fer moltes coses interessants i útils, com ara concordances de
gènere i nombre, accentuació segons el context
(circumstancies/circumstàncies), i un llarg etcètera. Podeu veure-ho online
(encara que el que hi ha online no és l'última versió):

http://community.languagetool.org/rule/list?max=100&offset=0&lang=ca
http://languagetool.svn.sourceforge.net/viewvc/languagetool/trunk/JLanguageTool/src/rules/ca/grammar.xml

Espere poder posar-hi una mica d'ordre aviat i que siga utilitzable per a
un usuari general.

En aquesta llista m'agradaria comentar algunes qüestions d'interacció entre
el corrector ortogràfic i el gramatical, demanar ajuda per a algunes coses
concretes i rebre suggeriments. Jo també puc aportar totes les coses que
vaig anotant-me que podrien millorar el corrector ortogràfic.

Tinc una primera sol·licitud. M'aniria molt bé aconseguir llistes de noms
propis (antropònims, topònims) etiquetats o simplement separats per gènere
i nombre fins on siga possible. Ja he vist el que hi ha en el servidor svn.
¿Teniu alguna cosa més completa? Per exemple, els noms propis separats
entre noms d'home i de dona.

Tinc previst també crear algunes eines per a assegurar la coherència del
text pel que fa a la variant usada. ¿Quina és la llista més completa que
teniu de doblets d'accentuació (francès i francés)? Hauré d'etiquetar i
afegir les formes valencianes al diccionari que faig servir jo.

Salutacions,
Jaume Ortolà