[Desenvolupament] Catalanitzador 1.22 - versió 16 de juliol

Joan Montané joan a montane.cat
dim jul 17 23:04:45 CEST 2012

El 17 de juliol de 2012 13:54, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha escrit:

> Caldria fer el commit a la branca estable:
>
> https://github.com/Softcatala/CatalanitzadorPerAWindows/tree/stable-12x

Si no vaig errat, finalment ho he aconseguit, :D Hauries de tenir-ho
al github del Catalanitzador.

> Una cosa important és pensar en el casos d'ús, especialment pel cas del
> LibreOffice que és el més complex. Mira el que vaig preparar pel Firefox:

He documentat els casos d'ús que vull implementar aquí [1]. Ho explico
una mica. Catalanitzar el LibreOffice implica fer 3 coses:

1.- Assegurar-se que els fitxers de la interfície gràfica en català es
troben a l'equip
2.- Assegurar-se que els diccionaris catalans es troben a l'equip
3.- Assegurar-se que, o bé el català està forçat com a llengua dels
menús, o bé no hi ha cap llengua forçada i la llengua del sistema és
el català.

Cal verificar els 3 punts i es poden donar totes les combinacions. Són
8 combinacions en total. 16 si considerem els fitxers de la interfície
i els diccionaris per separat.

Aleshores, implementar el punt 3 per a totes les versions 3.x del
LibreOffice és possible (ja està fet per a l'OpenOffice). Implementar
el 2 també és podria fer, mitjançant una extensió oxt per exemple.
Implementar el punt 1, el més problemàtic, només ho veig factible per
a la 3.5.5 o superior.

Un dubte que tinc és com definim la llengua dels menús. Forcem el
català? o ho fem mitjançant la llengua del sistema? Si ho fem
mitjançant la llengua del sistema resulta que, depenent de quines
accions triï l'usuari en executar el Catalanitzador, podrien entrar en
conflicte les accions del LibreOffice i de definir la llengua del
sistema.

> Gràcies Joan, està molt bé que puguis donar un cop de mà amb això.

Faig el que puc. No sóc programador, però mica en mica, aniré aprenent
a "hackejar" el Catalanitzador, :D

Joan Montané

[1] http://www.softcatala.org/wiki/Projectes/Catalanitzador_per_al_Windows/Descripci%C3%B3_funcional#Interf.C3.ADcie_en_catal.C3.A0_i_diccionaris_al_LibreOffice