[Desenvolupament] Catalanitzador 1.22 - versió 16 de juliol

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dic jul 18 07:51:10 CEST 2012

Hola Joan,

> Si no vaig errat, finalment ho he aconseguit, :D Hauries de tenir-ho
> al github del Catalanitzador.

He fet un merge del pull request pendent (el teu commit). Tot ha anat bé:

https://github.com/Softcatala/CatalanitzadorPerAWindows/commits/stable-12x

T'he afegit com a membre a l'equip Softcatalà del Github:

https://github.com/Softcatala

Amb això tindràs permisos per fer commits directament. Ara quedaven
pendents d'aprovació.

> He documentat els casos d'ús que vull implementar aquí [1]. Ho explico
> una mica. Catalanitzar el LibreOffice implica fer 3 coses:
>
> 1.- Assegurar-se que els fitxers de la interfície gràfica en català es
> troben a l'equip
> 2.- Assegurar-se que els diccionaris catalans es troben a l'equip
> 3.- Assegurar-se que, o bé el català està forçat com a llengua dels
> menús, o bé no hi ha cap llengua forçada i la llengua del sistema és
> el català.

Perfecte.

> Aleshores, implementar el punt 3 per a totes les versions 3.x del
> LibreOffice és possible (ja està fet per a l'OpenOffice). Implementar

Per fer el punt 3 bàsicament cal llegir i escriure l'XML de configuració
(registrymodifications.xcu) i això ho tenim fet per l'OpenOffice.org:

https://github.com/Softcatala/CatalanitzadorPerAWindows/blob/stable-12x/CatalanitzadorPerAWindows/Actions/OpenOfficeAction.cpp#L284

Si no és el mateix, seria una variació d'això.

> el 2 també és podria fer, mitjançant una extensió oxt per exemple.
> Implementar el punt 1, el més problemàtic, només ho veig factible per
> a la 3.5.5 o superior.

Com ho vaig fer jo per l'OpenOffice va ser:

- Instal·lar el paquet d'idioma. Això instal·la els fitxers d'interfície
necessaris i els diccionaris (cobreix punts 1 i 2)
- Després modificar el la configuració perquè el català fos la llengua
per defecte (punt 3).

L'avantatge de fer-ho així és delegar el màxim de responsabilitats a
l'instal·lador original / paquet d'idioma i després només modificar allò
que és necessari. Cal pensar també amb el manteniment que tindrà
l'enfocament que s'escolleixi.

> Un dubte que tinc és com definim la llengua dels menús. Forcem el
> català? o ho fem mitjançant la llengua del sistema? Si ho fem
> mitjançant la llengua del sistema resulta que, depenent de quines
> accions triï l'usuari en executar el Catalanitzador, podrien entrar en
> conflicte les accions del LibreOffice i de definir la llengua del
> sistema.

La millor manera amb OpenOffice.org era modificar les preferències i
forçar el català:

https://github.com/Softcatala/CatalanitzadorPerAWindows/blob/stable-12x/CatalanitzadorPerAWindows/Actions/OpenOfficeAction.cpp#L284

Amb LibreOffice és el fitxer registrymodifications.xcu, caldria fer això
o una variació.

> Faig el que puc. No sóc programador, però mica en mica, aniré aprenent
> a "hackejar" el Catalanitzador, :D

Bona feina! :)