[Desenvolupament] Cap el Catalanitzador 1.0 - teclat

Josep M. josep.m8 a gmail.com
dim gen 17 07:18:14 CET 2012

Jo també penso com en Marc. Em faig un tip de veure teclats amb la icona ES, per qüestions de feina.
Trobo que quan catalanitzes, i veus encara l’ES a baix a la dreta, et despista, ja que penses que no s’ha fet correctament o totalment.
Si és pogués fer, jo també canviaria ES per CA (cal tenir en compte que mapegen el teclat igual). O sigui, treuria ES, i hi posaria CA, en les mateixes condicions en què estava ES (principal si ES ho era, i secundari si ES ho era)

Josep M.

From: Pau Iranzo
Sent: Tuesday, January 17, 2012 7:07 AM
To: Desenvolupament d'aplicacions informàtiques per a la llengua catalana
Subject: Re: [Desenvolupament] Cap el Catalanitzador 1.0 - teclat

Hola,

-1 a canviar el teclat si suposa més d'un hora d'esbrinar com es fa

Què aporta el teclat català? El punt volat de la l geminada no el recomanem ni tan sols nosaltres. A mi tampoc m'agrada que aparega «ES», però si canviar-ho suposa maldecaps, llavors no m'hi mataria.

Salut!

Pau

P.D. Si canviar-ho és fàcil i no suporta maldecaps... potser sí que ho canviaria.

El 17 de gener de 2012 0:41, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha escrit:

  En/na Marc Belzunces ha escrit:

    El 16 de gener de 2012 23:12, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha escrit:

    No vull ser pesat, a veure què hi diu la resta :-)

      Ho miraré com es pot automatitzar el canvi de teclat en les diferents
      versions de Windows.

      Entenc que això ho veieu com una acció nova que l'usuari pot escollir per
      separat, no com a part de "Configura el català com a llengua del sistema".

      A mi personalment em preocupa canviar-li la configuració a un usuari sense
      cap benefici. El cas d'ús que em preocupa és el més comú, els usuaris que
      tenen només tenen teclat en espanyol.

    Aquí recorro al concepte del Catalanitzador:

    - El programa s'adreça a l'usuari normal que vol el seu ordinador en
    català, però que en canvi "algú altre" li ha triat tenir-lo en
    espanyol. Si hom pogués triar des de zero tenir-lo en català, la tria
    lògica seria triar el teclat català.

    És a dir, que l'acció que s'apropa més al concepte és posar-li el
    teclat en català. Això no li provocarà cap inconvenient i en comptes
    de veure l'ES (que li pot provocar el dubte que l'ordinador no s'hagi
    catalanitzat correctament) veurà el CA i aleshores sentirà que té tot
    l'ordinador en català. Addicionalment, un perfil d'usuari  determinat
    sentirà el CA com el CAT dels cotxes -).

      Quin inconvenient veieu que opció de configurar el català NO vingui
      seleccionada si només tens el teclat espanyol instal·lat?  Aquests usuaris
      no obtenen cap benefici i al instal·lar-lis un segon teclat, és més els
      apareixerà la barra de commutar teclat si instal·lem el teclat català.

    Jo en aquest cas ho faria a l'inrevés:

    - Si té teclat ES, canviar-li a CA (només canvi el nom) per defecte.
    - Si té un altre teclat, no canviar-li res, ja que pot ser que tingui
    físicament un teclat ASERTY o anglès-etc, amb les tecles físicament en
    altres llocs. A no ser que sàpigues mecanografia, això faria que no
    poguessis escriure. A més, segurament aquest perfil d'usuari
    correspongui a un d'avançat, i aquest sap canviar de teclat o afegir
    el català.

    Canviant l'ES pel CA per defecte cobriríem el 99% dels usuaris potencials.

  Marc,

  Segons Microsoft:

  "Si la Barra de idioma no aparece en el menú Barras de herramientas, no dispone de varios idiomas de entrada instalados en el equipo. Necesita agregar idiomas adicionales mediante Configuración regional y de idioma en el Panel de control. Para obtener más información, consulte Agregar un idioma de entrada."

  Això vol dir que la majoria d'usuaris que tenen un únic teclat instal·lat no veuran la barra de canvi de teclat, ni el ES ni el CA. Així es comporten els Windows que jo acabo de provar ara mateix.