[Desenvolupament] Cap el Catalanitzador 1.0 - teclat

dim gen 17 12:01:10 CET 2012

Al 17/01/2012 07:18, En/na Josep M. ha escrit:
> Jo també penso com en Marc. Em faig un tip de veure teclats amb la
> icona ES, per qüestions de feina.
> Trobo que quan catalanitzes, i veus encara l’ES a baix a la dreta, et
> despista, ja que penses que no s’ha fet correctament o totalment.
> Si és pogués fer, jo també canviaria ES per CA (cal tenir en compte
> que mapegen el teclat igual). O sigui, treuria ES, i hi posaria CA, en
> les mateixes condicions en què estava ES (principal si ES ho era, i
> secundari si ES ho era)
> Josep M.
Al meu parer, hi ha un bon segment d'usuaris en els veure l'"ES" faria
que percebin que el Windows no està del tot catalanitzat.

Sobre què fa el LIP del Windows al teclat, he trobat això al readme (que
està ple d'errades, quina passada).
C:\WINDOWS\mui\fallback\0403\llegiume.txt

7.0 PROBLEMES CONEGUTS

1. La configuració del teclat del llenguatge del Paquet d'interfície
d'idioma Català només és aplicat a l'usuari administrador que instal·la
el Paquet d'interfície d'idioma.

Pels altres usuaris:

     Obriu el Tauler de Control desde el menú Inicia.
     Obriu les opcions regionals i de idioma.
     Seleccioneu la pestanya de llengua i feu clic al botó Detalls.
     Sota Serveis instal·lats, feu clic al botó Afegeix.
     Seleccioneu la llengua d'entrada i teclats desde la llista
     desplegable, i feu clic a d'acord.
     Feu clic a d'acord en els dos quadres de diàleg restants.

Això és el que diu el readme de l'abril del 2003, és a dir, el primer
per a l'XP.
El readme del segon LIP, que és un .rtf, no el tinc a mà, però em sona
que hi posa una cosa semblant.

El que he vist és que el que ha dit algú per aquí (sorry, no recordo
qui) té raó: l'ES / CA que surt a la barra indica la *llengua*
d'entrada, i no el teclat.
És més: una mateixa llengua pot tenir diversos teclats associats.
Fixeu-vos en aquesta captura:

Si la llengua  té més d'un teclat associat, a la barra de llengua hi
apareix un altre desplegable per seleccionar el teclat.
Si trio "Español" com a llengua (que només té un teclat associat), el
desplegable de selecció de teclat desapareix.

salut
jordi s.