[Desenvolupament] [Forum] Client per l'Android del Traductor de Softcatalà

Jordi Mas jmas a softcatala.org
div ago 19 19:28:30 CEST 2011

Hola,

> Jordi, movem la conversa a la llista de desenvolupament millor, ok?

Sí, cap problema.

> Ok, doncs sobre la branca principal. Al cap i a la fi, al ser una branca
> remota, ja es fan els "merge" que toque des de les branques locals de
> cadascú.

D'acord.

>     Dos qüestions:
>     - Tens previst treballar en alguna de les idees de millora de la
>     versió d'Android?[1] Si és així, en quines dates aproximadament. El
>     que ha enviat el Toni fa poc com a millores d'UI ho estic mirant jo
>     ja avui.
>

> Pensava dedicar-li temps a partir de la setmana que ve. Si alguna de les
> millores que ha proposat Toni no la pots fer, ja me n'encarregue jo
> d'acabar-la.

He posat el meu nom al costat de les idees de millores que tinc previst
treballar-hi:

http://www.softcatala.org/wiki/Projectes/Traductor#Client_Android

T'aconsello que facis el mateix.

>     - El traductor té un problema greu. Si tecleges les paraules sense
>     accent no les reconeix. Per exemple "el camion", quan ho tradueixes
>     castellà -> català et diu "el *camion". Hi ha cap manera de que
>     intenti esbrinar els accents? Això realment és un inconvenient.
>

> De moment, no hi ha cap manera de fer-ho. Ha estat proposat per Apertium
> com a idea al GSoC durant un parell d'anys [1], però ningú ho ha
> implementat encara. I realment seria una gran millora.

En l'anglès no és tant important perquè no té accents però en les
llengües romàniques això és un entrebanc important per l'ús del
traductor des de mòbil.

Malgrat això sigui el camí descrit sigui correcte a llarg plaç, quina és
l'opinió d'implementar Soundex[1], Metaphone[2] que són molt més
senzills com a solució a curt plaç?

Ho dic perquè si Apertium té una una arquitectura prou modular es
podrien fer implementar ràpidament com a pre-processadors del llenguatge
origen i alguna cosa guanyaríem.

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Soundex
[2] http://en.wikipedia.org/wiki/Metaphone