[Android] Huawei IDEOS amb Froyo en català

Joaquim Sans joaquim.sans a gmail.com
dic mar 2 04:55:59 CET 2011

Hola,

He anat escrivint la resposta a en Joan Montané a mida que he tingut temps,
i fins avui no he pogut acabar-la.  Fa vint dies ... ho sento!

1. El telèfon és lliure, i es comercialitza amb el nom conjunt de Huawei i
de Trekstor impresos a la capsa.

http://www.trekstor.de/es/products/detail_entertainment.php?pid=30&cat=12

 Sembla adaptat als mercats de parla alemanya i espanyola. El català s'ha de
"despertar" amb MoreLocale2, doncs el menú original de configuració local no
en dona l'opció. La traducció no és del tot completa. En algunes aplicacions
que porta incloses la traducció és parcial, i al configurar el català queda
un poti-poti de llengües als menús i a les opcions de tria. Potser és
normal?.
Dades del sistema: Android 2.2 / Banda Base 22201003 / Nucli 2.6.32.9-perf

2. De sèrie porta dos teclats per triar, l'Android i el TouchPal.

* Teclat Android. Permet escriure tots els caràcters especials habituals pel
català  seleccionant "English (Germany)" o "Español (Estados Unidos)". No he
provat les altres opcions, excepte "Español (España)", que només ofereix les
opcions d'accentuació aguda de la "a" i de la "e". La resta de vocals
ofereixen totes les opcions. La llista completa de llengües no inclou totes
les que he vist en altres teclats Android, però és llarga.

* Teclat TouchPal. Versió 4.1 Build 12659M, de CooTek http://www.cootek.com
<http://www.cootek.com/>Només es pot configurar en anglès i alemany. No li
he sabut descobrir cap mèrit especial, més aviat el contrari.

He observat que les etiquetes en català dels menús són força diferents de
les que apareixen a
http://www.gnulinux.cat/2011/02/android-2-3-3-ara-si-en-catala/ (correu d'en
Pau Iranzo 11feb11). En molts casos la traducció és massa llarga per l'espai
que té. P.ex. en comptes de "Idioma i teclat" escriu "Configuració regional
i te....(no es veu com continua)" etc.

El teclat AnySoftkeyboard em va molt bé. El text predictiu funciona
acceptablement.  De moment no canviaré fins que pugui provar el SlideIT, al
Market encara no apareix el mòdul de català.

He actualitzat el Gmail a la darrera versió 2.3.4.1 Va molt bé, tot en
català. Visca!

Salut,

Joaquim Sans

El 10 de febrer de 2011 9:43, Joan Montané <joan a montane.cat> ha escrit:

> Bon dia,
>
> El 9 de febrer de 2011 14:12, Joaquim Sans <joaquim.sans a gmail.com> ha
> escrit:
> Froyo
> >
> http://www.pcworld.idg.com.au/review/mobile_phones/huawei/ideos_u8150/363402
> tots
>
> ummm, curiós, molt curiós això que comentes, gràcies per compartir-ho.

> Telèfon lliure o d'operadora?
> Per curiositat, per quin motiu no has conservat el teclat espanyol?,
> el teclat espanyol segueix sense tenir alguns dels caràcters catalans
> (à,è,ò, ï) ?

Ho demano perquè tinc la sospita que hi ha una operadora, amb seu al