[Admpub] Programari lliure i Barcelona en comú...

Javier Cuchí cuchibeltran a internautas.org
dim maig 26 12:20:26 CEST 2015

Anant al present i, al que'ns ocupe, jo particularment no hi crec en el
> "apretar" sóc més partidari de lo "real i efectiu". Després em poden donar
> la raó o no.

Aquí sí que ja no n'estic d'acord. De coses reals i efectives el programari
lliure ja en té. Ha penetrat inclús en el món de l'empresa (i ben bé més en
el de la gran empresa que en el de la petita, és curiós, segons es miri) i
l'empresari va per feina, no li valen andròmines, així que alguna cosa real
i efectiva tindrà el PL, no?

Els polítics (tots, eh? Colaus incloses) funcionen amb altres paràmetres.
Si la Colau es troba amb un contracte-programa de cinc anys al què li'n
queden encara quatre de vigència (posem per cas, que no ho sé), l'hem ben
cagada, perquè la Colau no començarà una guerra amb Micro$oft denunciant el
contracte només per donar-li gust a la comunitat PL. Ens dirà que tornem a
parlar amb ella d'aquí a cinc anys i, apa, bon dia i compte que el pany de
la porta no us piqui el cul.

Altra cosa seria si muntéssim una campanya de premsa que comencés per unes
molèsties i acabés preocupant-la de veritat. Fa quinze anys érem capaços de
fer-ho, perquè els media tenien temps i ganes per a aquestes coses (si no,
de què l'AI hagués pogut muntar-li la SGAE la guerra tan ferotge que li vam
muntar?), però ara es diferent. Ara, el joc del poder mediàtic ha canviat
substancialment i, a sobre, la gent no està tan pendent d'aquests tipus de
temes com ho estava abans.

Ja ho deies bé tu: s'hauria de mirar si algú de l'àmbit més proper a la
Colau (encara que no tingui poltrona de regidor) és també proper a l'àmbit
del PL i, si tenim aquesta sort, entrar-hi mitjançant aquesta persona, que
és la qui aval·laria la nostra credibilitat. Altrament, com que em fa
l'efecte que la Colau sap de programari lliure encara menys que jo de
mecànica quàntica (que amb prou feines sé el que és), anem directes al
fracàs.

La única manera -de cara a la Colau i de cara a qualsevol polític- és crear
una força de 'lobbyng' i apretar. Ara, això de «crear una força de
'lobbyng'» es diu molt més aviat que no pas es fa. Demana molta feina,
demana molta gent i demana, sobretot, que s'hi integri gent -persones o
entitats- important, amb pes social i/o econòmic i/o polític. 'Casi na'.

Reitero la meva personal voluntat de col·laborar amb qualsevol projecte que
es plantegi, tot i que reitero el que vaig dir dies enrere en el sentit de
què no estic disposat de cap manera és a impulsar-ho i molt menys a
encapçalar-ho.

--
*Xavier Cuchí Burgos <http://google.com/+JavierCuchí>*
cuchibeltran a internautas.org