[Admpub] Programari lliure i Barcelona en comú...

Xavier Narcís Guillem xavier a xng.cat
dim maig 26 11:29:54 CEST 2015

On Tue, May 26, 2015 at 08:37:39AM +0200, Javier Cuchí wrote:
Hola Xavier ,
> 2015-05-26 0:53 GMT+02:00 Xavier Narcís Guillem <xavier a xng.cat>:> > Si al darrere no hi ha algú que realment es conegui de forma irrefutable la> > seva convicció pel Programari Lliure, tot això d'aquest partit és> > exactament el mateix que altres partits tradicionals de la casta> > recolleixen en els seus programes.> > Si us hi fixeu tots els partits (practicament) recolleixen aquest tipus de> > polítiques però alhora de la veritat, ja sabem què fan.> >> > A falta de mirar nom per nom de la llista d'aquesta candidatura per saber> > si hi ha algú que cregui en el PL, entenc que és un text del programa> > electoral d'aquesta candidatura que ho han copiat d'algun lloc i ho han> > enganxat al text del seu programa.> >> > Tens tota la raó. El programari lliure ja és com les baixades d'impostos:> quelcom que s'ha d'incloure sempre en el programa i que ja veurem en quina> part del fullet l'encabim per tal que quedi bonic.>
Hòstia, has sabut trobar un exemple i explicar-ho molt millor que jo !
> L'any 2002 o 2003, ERC ens va cridar a uns quants que en aquella època érem> tinguts com a gent de pes en el món del programari lliure (que Santa Llúcia> els conservi la vista, pel que fa a mi) per tal que els ajudéssim a> estructurar l'alternativa d'Esquerra en matèria de Telecomunicacions. Així> ho vam fer i, la veritat, la cosa va quedar prou bonica. L'any 2004,> aquesta alternativa va anar al Pacte del Tinell; una mica aigualida, és> veritat, però encara amb prou suc com per a fer-hi alguna cosa digna. Tot> seguit, van nomenar l'Oriol Ferran com a secretari de Telecomunicacions i> Societat de la Informació, cosa que, més enllà dels temes ideològics de> cadascú, ens va omplir de satisfacció. I després? Després ja ho podeu veure> vosaltres mateixos.> > Doncs bé: en aquella època, hi havia tant a Catalunya com arreu de l'Estat> (Associació d'Internautes, de la que jo era -i encara més o menys sóc- una> mena de 'delegat' a Catalunya i Hispalinux: Roberto Santos va fer tres o> quatre viatges aquí) entitats, grups i col·lectius capaços de fer una certa> pressió. I ja veieu: resultat zero.>
A nivell particular en sóc conscient i coneixedor de tot això.Això es resumeix en allò de "casta política tradicional", veieu per exemple el xalet que té el carallot Rovira a Tarragona, que segons em diuen coste uns 100 milions de pesetes. Algú es creu que ho ha pogut pagar a base dels seus sous públics ? Per no parlar del que feie el seu pare GC amb el gasoil dels pescadors ... Coses d'una altra E P O C A ...
> Què val esperar ara que no hi ha cap estructura capaç d'apretar tan sols> una mica?>
Anant al present i, al que'ns ocupe, jo particularment no hi crec en el "apretar" sóc més partidari de lo "real i efectiu". Després em poden donar la raó o no.
Cert és que tot i estar dispossat i apunt, per fer quelcom, no acabo de veure clar què fer que fos real i efectiu en aquest assumpte, si algú té idees i les vol expossar aquí o a mi directament, sincerament li agraïré.
PD, a mi particularment la cosa ja em té presa ...
Salut companys ,
               Xavier Narcís Guillem