[Admpub] Programari lliure i Barcelona en comú...

Xavier Narcís Guillem xavier a xng.cat
dim maig 26 14:17:03 CEST 2015

El dia 26 de maig de 2015, 12:20, Javier Cuchí <cuchibeltran a internautas.org
Hola Xavier ,
> [...]
> 2015-05-26 11:29 GMT+02:00 Xavier Narcís Guillem <xavier a xng.cat>:>> Anant al present i, al que'ns ocupe, jo particularment no hi crec en el >> "apretar" sóc més partidari de lo "real i efectiu". Després em poden donar >> la raó o no.>>>> Aquí sí que ja no n'estic d'acord. De coses reals i efectives el > programari lliure ja en té. Ha penetrat inclús en el món de l'empresa (i > ben bé més en el de la gran empresa que en el de la petita, és curiós, > segons es miri) i l'empresari va per feina, no li valen andròmines, així > que alguna cosa real i efectiva tindrà el PL, no?>
Crec que no has entès a què em referia per "real i efectiu". No em referia pas al PL -com bé dius tu, està més que comprobada la seva solvència- sinó a les accions a emprendre per aconseguir que l'AAPP usi PL.
> Els polítics (tots, eh? Colaus incloses) funcionen amb altres paràmetres. > Si la Colau es troba amb un contracte-programa de cinc anys al què li'n > queden encara quatre de vigència (posem per cas, que no ho sé), l'hem ben > cagada, perquè la Colau no començarà una guerra amb Micro$oft denunciant el > contracte només per donar-li gust a la comunitat PL. Ens dirà que tornem a > parlar amb ella d'aquí a cinc anys i, apa, bon dia i compte que el pany de > la porta no us piqui el cul.
Efectivament si em d'esperar "al moment idoni", sempre hi hauran inconvenients, com es sol dir, quan un està convençut de la cosa, s'ha d'agafar el toro per les banyes i, ja veurem què passe ...
Crec que es caurie en el mateix error que l'època del Dragon-khan. Per tant, és una experiència ja viscuda i coneguts els seus resultats.
> Ja ho deies bé tu: s'hauria de mirar si algú de l'àmbit més proper a la > Colau (encara que no tingui poltrona de regidor) és també proper a l'àmbit > del PL i, si tenim aquesta sort, entrar-hi mitjançant aquesta persona, que > és la qui aval·laria la nostra credibilitat. Altrament, com que em fa > l'efecte que la Colau sap de programari lliure encara menys que jo de > mecànica quàntica (que amb prou feines sé el que és), anem directes al > fracàs.>> La única manera -de cara a la Colau i de cara a qualsevol polític- és > crear una força de 'lobbyng' i apretar. Ara, això de «crear una força de > 'lobbyng'» es diu molt més aviat que no pas es fa. Demana molta feina, > demana molta gent i demana, sobretot, que s'hi integri gent -persones o > entitats- important, amb pes social i/o econòmic i/o polític. 'Casi na'.
Com bé dius tu, la coca-Cola té altres prioritats que són públiques i notòries. Això és com el típic veí que es va a queixar al seu ajuntament que cada dia que surt al carrer el trobe brut, per més que hi passin els de la brigada de la neteja. Des de l'Ajuntament li diuen, procurarem netejar-ho més bé la propera vegada i, demà tornem-hi un altre cop amb la mateixa història.
I, certament jo convinc en que actualment hi han prioritats que, ni de lluny és el PL; no cal ni anomenar-les de lo greus que són.És per això que estic totalment convençut de que el tema del PL a l'AAPP s'ha d'enfocar des d'una òptica nova i innovadora. Quina ? Tinc alguna idea però encara no m'he convençut de que cap tingui prou-ta credibilitat ( com a pla ) com per a esdevenir real i efectiu.
El que sí estarie bé serie parlar d'idees per portar a terme un pla per aconseguir el PL a l'AAPP, per allò de que dos cervells pensen més que un i, parlant, parlant sempre sorgeixen idees revolucionàries, com revolucionari ha sigut la victòria de la coca-Cola a Barcelona i de Potem a Madrid.
Jo estic en la fase de cercar idees, un cop en tingui de concretes i viables ja n'escolliré una i endavant ...

Salut companys ,
               Xavier Narcís Guillem