[Admpub] Promoció del PL per la via judicial

Javier Cuchí cuchibeltran a internautas.org
dic jun 17 08:53:40 CEST 2015

El sentit que se li haurie de donar a una demanda d'aquest tipus es fer
> entendre al jutjador que el PL és molt més beneficiós per a la societat en
> general que el privatiu però que aquest -el PL- té unes característiques
> pròpies que en les condicions actuals el perjudiquen clarament i de retruc,
> a la pròpia societat que, és el bé a protegir.

Aiii, què costa de fer entendre... I el problema és que aquí no hi ha ningú
-sembla- del món del Dret que em pugui ajudar.

La gent que no esteu ni heu estat en el món del Dret (a no ser, és clar,
com a *usuaris*) tendiu a pensar que les normes es poden adaptar
tranquil·lament als desitjos de cadascú. I no. És veritat que el Dret és
manipulable (i, de fet, es manipula) però no per aquestes vies, no
mitjançant aquests mecanismes que, perdoneu (i no ho preneu, si us plau,
com al·lusió personal), son prou infantils. I una altra cosa: el Dret no el
manipula qui vol sinó qui pot, és a dir, qui té PODER per fer-ho. Nosaltres
no estem en situació de manipular el Dret, ans el contrari, nosaltres som
aquells als qui toca patir la manipulació del Dret per part dels poderosos.
La vida real és així de dura.

No: no farem entendre el jutjador que el PL és molt més beneficiós per a la
societat que el privatiu. Perquè això, al jutjador, se li en fot tres
pebrots. La missió del jutjador és aplicar la llei ESTRICTAMENT (en
general, ara no us donaré una conferència sobre les mil tipologies
possibles d'interpretació de la norma jurídica) i, per tant, corregir els
casos CONCRETS on, o bé la llei no s'ha aplicat, o bé no s'ha aplicat
correctament. El que no aconseguireu mai -en Dret administratiu, si més no-
és que un jutge OBLIGUI allí on la llei NO OBLIGA. Si tu li dius al jutge
que sentenciï en el sentit d'establir una obligació per a les
administracions públiques allí on la pròpia llei no l'estableix,
acollint-te al bé comú i al benefici social, et contestarà (en realitat no
et contestarà: t'engegarà a fer punyetes amb un sec «no ha lugar») que
vagis al Parlament i li expliquis la teva vida, però que el jutjat (o
tribunal) no procedeix.

Ja no intervindré més en aquest fil judicial perquè ja ho he dit
pràcticament tot i em repetiria. Només un comentari final: abandoneu la via
judicial com a drecera. No és factible.

Estem davant d'un problema polític, no tècnic ni jurídic, i s'ha de
resoldre per via política. Fent pedagogia, fent pressió mediàtica, fent...
el que voldrem, el que sabrem o el que podrem, però sempre orientats cap a
l'acció política.

No sé si n'hi haurà altres formes (crec que no) però, en tot cas, sí que
estic ABSOLUTAMENT SEGUR de que la via judicial és totalment IMPRACTICABLE
mentre les normes estiguin com estan (i em temo que així romandran, tal com
lúcidament ha vist en Xavier Narcís). Si més no tal com l'heu descrit (però
tampoc, per a aquesta via judicial, n'hi veig possibles alternatives
millors).

Salutacions cordials

--
*Xavier Cuchí Burgos <http://google.com/+JavierCuchí>*