[Admpub] Promoció del PL per la via judicial

Xavier Narcís Guillem xavier a xng.cat
dic jun 17 00:26:01 CEST 2015

El dia 16 de juny de 2015, 23:47, Joan Codina <joan.codina a upf.edu> ha
escrit:

>  Per mi hi ha dues vies bàsiques...
> primer la informació: Segur que molts regidors (quasi diria que de tot
> l'espectre polític) no actuen a favor ni en contra  del programari lliure
> senzillament el desconeixen . Ara bé un cop informat segur que alguns són
> més receptius que altres.

Totalment d'acord. Però el desconeixen o bé per ineptitut de no saber què diu als seus programes electorals -perquè em de recordar que, avui en dia tots els partits van amb el PL al seu programa electoral- o bé per hipocresia -fer lo contrari del que diuen al seu programa electoral.

> Això xoca amb els tècnics: Perquè en molts casos qui decideix són caps
> d'informàtica que se'ls enfot el cost del que compren, el que no volen
> són problemes i si s'ensumen que passar a software lliure els comporta
> sortir un dia 5 minuts més tard de la feina o N reunions per planificar
> una migració, posaran totes les traves que possibles, perquè al cap i la
> fi els diners estalviats no aniran a la seva butxaca (més aviat a
> l'inrevés)

La majoria d'aquest tipus de tècnics no són pro PL. Per tant, estem al que dius tu.

Els tècnics pro PL, segur que lliuren una lluita diària que al ser atomitzada, s'hi poden passar la vida per aconseguir ben poc.

Es per això que lo ideal seria trobar una solució global que vagi de dalt a baix i no de baix a dalt.

> [...]
> concreta... que en tot cas podíem demanar unes característiques
> genèriques i que si només una marca ho complia...  Això que vol dir,
> doncs que teòricament es poden buscar les pessigolles de tots aquells
> concursos públics en que no es compra una màquina amb un SO sinó amb
> Windows, o microsoft office i no un paquet ofimàtica . Per tant es tracta
> d'exigir que els concursos per compra de software no quedin limitats a
> determinats productes sinó que siguin oberts i per tant que hagin de
> justificar perquè si tenen dues ofertes una que val 1000 i una altre que

Bé, aquesta justificació encaixe amb els principis de la normativa europea que he usat per respondre anteriorment, algun programari privatiu -com bé dius tu- serie de dificil justificació ...

Atentament ,

	Xavier Narcís Guillem
Name: signatura-correu.png
Type: image/png